- dely/Blowjobb @ 5.8.2005 @ 17:21
- Tagi:
Ze strony grupy Grayscale można się dowiedzieć że:
Po wielu długich miesiącach ciszy w eterze Bewu powraca do aktywności. Jest to dla nas nie mniej radosna wiadomość, jak radosny jest utwór którym przypomina o sobie Bartek. Kawałek Nosi nazwę "Forever" i szykowany był jako niespodzianka na Quast 2k5 msx compo.
Całkiem udany powrót ;) Utwór jest dostępny do ściągnięcia na wcześniej wymienionej stronie.
- dely/Blowjobb @ 26.7.2005 @ 22:28
- Tagi:
Ukazała się kolejna wersja beta wiodącego emulatora 8-bitowych Atari. Nowości:
- Dodanie możliwości wykonywania emulacji w drugim wątku, co powinno spowodować zmniejszenie się uciążliwych przerw w odtwarzaniu dźwięku.
- Usunięcie błedów w konfiguracji palety kolorów wprowadzonych w poprzedniej wersji.
- Opcja LABELS debuggera jest obecnie w stanie wczytać pliki etykiet z nowego X-Assemblera oraz Mad-Assemblera.
- Dodanie obsługi obrazów 2 cartów w formacie AtariMax.
Jak pisze głównodowodzący projektem - Jaskier - wyzej wymienione poprawki wyczerpują listę zgłoszonych błędów. Kolejne wersje będą zawierać juz głównie nowości. Pod koniec wakacji spodziewana jest finalna wersja 4.0. Ściągamy ze strony domowej.
- dely/Blowjobb @ 26.7.2005 @ 13:00
- Tagi:
Mamy pierwszą nazwę dla "Nowej Nienazwanej Dopałki Pasia" - roboczy codename to "Project F7". Celebrując nadanie nowej nazwy Voy stworzył stronę poświęconą temu rozszerzeniu sprzętowemu, które ma się stać przełomem w pisaniu dem ;)
Na stronie poza informacjami o projekcie znajdziecie również przykładowe filmy z działania prototypu i inne ciekawostki.
- dely/Blowjobb @ 24.7.2005 @ 14:24
- Tagi:
Na stronie Fandala pojawiła się nowa gra jego autorstwa - entry na minigame compo. Polecam ściągnąć i przetestować. Wielki frasun dla Fandala za chęci i czas na pisanie nowych gier!
- dely/Blowjobb @ 19.7.2005 @ 22:38
- Tagi:
Znana chyba wszystkim strona Atari Museum "przeżyła" całkiem znaczące uaktualnienie. Otóż pojawiło się na niej kilka ważnych dokumentów w formacie PDF:
Może już czas na zbudowanie AMY we własnym zakresie - np. za pomocą programowalnych układów FPGA?
- dely/Blowjobb @ 9.7.2005 @ 19:28
- Tagi:
Dla szczęśliwych posiadaczych dużych Atari wyposażonych conajmniej w procesor 68020 Patrice Mandin przygotował nowy build atarowskiej wersji znanego wszystkim hitu - Doom. Od poprzedniej wersji zmieniło się:
- Add music replay using Timidity and SDL_mixer (not for Atari).
- Allow changing to fist when owning chainsaw.
- Fixed P_FindNextHighestFloor() for Heretic E3M8, from Doom legacy.
- Atari: Force memory allocation to FastRam if available.
Jak twierdzi autor, jest możliwe zbudowanie wersji działającej na 68000 i co za tym idzie przetestowanie Dooma na emulatorze. Chętni klikają w ten link.
- dely/Blowjobb @ 8.7.2005 @ 17:28
- Tagi:
Leonard się zbytnio nie wysila, nowa wersja Świętego nie przynosi zbyt wielu zmian:
- Large Pasti files supported
- No more 100% CPU usage in menu screens
- DIM floppy image support bug fixed
Downloadzik prościutko z Francji ;)
- dely/Blowjobb @ 8.7.2005 @ 09:10
- Tagi:
Fred Quimby opublikował wstępną wersję Basic-a, który może posłużyć jako narzędzie dla użytkowników, którzy chcą stawiać pierwsze kroki w pisaniu gier dla klasycznej konsoli 2600.
Atari 2600 Basic kompiluje program zapisany w zwykłym pliku tekstowym i konwertuje go na asembler zgodny ze składnią DASM-a, następnie wywoływany jest DASM, który konwertuje wynik poprzedniego kroku na binaria, które można już uruchamiać na Atari 2600.
Wiecej informacji, oraz paczkę zawierającą kompilator, jak również DASM-a znajdziecie na forum atariage.com.
- dely/Blowjobb @ 7.7.2005 @ 20:37
- Tagi:
Draco upublicznił pierwszą wersję alpha następcy Atari BASIC-a (a moze nawet Turbo Basic-a XL). Więcej o projekcie dowiecie się na naszym forum.
Nie nalezy równiez zapominać o wymaganiach - procesor 65c816, DracOS. Po plik ATR klikamy tutaj, a po archiwum w formacie ARC w ten link.
- dely/Blowjobb @ 4.7.2005 @ 23:00
- Tagi:
Ukazała się nowa wersja "niechlubnego" emulatora Atari++, głównego konkurenta Atari800 / Atari800Win. Późno juz, więc changelog po angielsku:
- Fixed race condition when switching the resolution, could cause crashes.
- Fixed Antic CHARBASE switches, did not keep care of horizontal scrolling correctly.
- Fixed leaking key presses from the GUI to the core.
- Fixed PIA Port A handling, Port A input is non-buffered.
- Fixed Monitor backspace key on some broken ncurses implementations.
- Added "graphical" single-step trace command for the monitor.
- History of the monitor is now a tad smarter and buffers un-finished lines.
- Fixed "dummy writes" for INC and DEC commands.
- Fixed player horizontal split, did erraneously remove the old player.
- Fixed timing of the pokey timers, should be more precise now.
- Fixed XIO for serial baud generator, argument zero leaves baud rate alone.
- Fixed serial input counter for concurrent mode.
- Fixed state parser, is now less sensitive to CF/LF vs. LF confusion.
Archiwum do pobrania, na przykład po kliknięciu w ten link.