- gRzEnIu @ 27.1.2007 @ 12:19
- Tagi: emulacja 16bit ST STE Falcon PC Windows
W sekcji download ze strony projektu Hatari dla Windows leżą gotowe do pobrania binaria i źródła Hatari w wersji dla Windows, emulatora Atari ST/STe/TT/Falcon. Zmiany przeprowadzane są co kilka dni, tak więc wskazane jest zaglądanie co pewien czas do sekcji download w celu aktualizacji jeśli zachodzi taka potrzeba. Znajdziemy tam także paczkę z TOSem.
* Dostępny jest już kolejny build v0.93 datowany na 2007-03-11 *
To już druga odsłona udawacza konsoli Atari 7800 w przeciągu dwóch lat. Oto niewielkie zmiany jakie zaszły od ostatniej (pierwszej) wersji:
- Fixed Palette file not being used on reset,
- Changed default palette to Nabuko78s palette,
- Added joystick support.
Binaria emulatora oraz źródła ściągniemy z tego miejsca.
Na imię ma Stella i jest na licencji GPL. Mowa o najlepiej dopracowanym multiplatformowym emulatorze konsoli Atari 2600, który w zaktualizowanej wersji 2.3.5 przyniósł tyle zmian, że nie będę ich w newsie przytaczał. Można o nich poczytać w pliku Changes.txt znajdującym się w paczce z emulatorem. Po źródła, wieloplatformowe binaria zapraszam na stronę projektu.
Na dniach wydany został multiplatformowy emulator maszynek Atari 400/800, Atari 600XL, 800XL, 130XE oraz konsoli VCS5200 oznaczony liczbą 1.51. Niewielkie zmiany obejmują:
- Added a force-stereo output for all audio output modules for Linux to work around a bug in alsa that fails to generate suitable mono output if a midi sound font is loaded
- Reformatted the monitor output of some modules and make them more consistently.
Download ze strony domowej projektu.
- Miker/BJB/NG @ 30.12.2006 @ 12:31
- Tagi: 8bit scena oprogramowanie
Ponieważ tego starego roku to zostało tyle co nic, Atari Area i kanał #atari8 składają Wam Serdeczne Życzenia! Czego Wam Życzymy? O tym w fast-produkcji #atari8-kru. Przy okazji dziękujemy za multum scrolli (ech, lenie!). ;) Plik do pobrania leży o tutaj.
- Mikey @ 29.12.2006 @ 13:16
- Tagi: oprogramowanie 8bit Linux
Bob(er)/MEC donosi, że do znanego tandemu zooey i franny dołączyła Yvonne.
Tajemnicza panna zajmuje się wyświetlaniem atarowskiej grafiki na pececie. Lista dostępnych formatów jest dość spora, po szczegóły odsyłamy do oficjalnej strony projektu zooey, który niedawno zmienił nazwę na atari8 tools. Zapraszamy pod nowy adres projektu.
- dely/Blowjobb @ 28.12.2006 @ 13:44
- Tagi: 16bit ST STE
Z prezentowanych dalej linków wynika, że prawdopodobnie już niedługo będziemy mogli (?) się cieszyć z kompletnego, działającego Atari STE w VHDL gotowego do "wypalenia" w układach FPGA.
Niejaki Wolfgang Förster prezentuje również postęp w implementacji wszystkich chipów wchodzących w skład eSTEka i widać, że raczej wszystko (wyłączając 68000) jest gotowe. Ciekawe kiedy premiera joysticków z ST :)
- dely/Blowjobb @ 22.12.2006 @ 18:40
- Tagi: scena zloty 8bit
Po wieloletniej przerwie Częstochowa znów będzie gościć u siebie atarowców. "Grzybsoniada", bo o niej mowa odbędzie się w dniach 4-6 maja 2007 roku. Organizatorem jest Grzybson/SSG.
Szczegółowe informacje na stronie zlotu.
- gRzEnIu @ 22.12.2006 @ 16:34
- Tagi: emulacja konsole 2600 Linux Windows OS X
Wczoraj ukazała się Stella w wersji 2.3, wieloplatformowy emulator konsoli Atari 2600. Binaria m.in. dla Linuxa/Win32/MacOS oraz źródła można pobrać z tego miejsca. Obszerna lista zmian znajduje się w pliku Changes.txt .
- gRzEnIu @ 22.12.2006 @ 12:06
- Tagi: emulacja ST STE Windows
Leonard/OXG zrobił nam świąteczny prezent i wypuścił kolejną odsłonę SainTa, doskonałego emulatora Atari ST/STE. W wersji 2.00 dodał/poprawił (po angielsku):
- Great speed up for video recording !,
- Video recording support both 25 and 50Hz rate,
- Screen is now 400*274, no more black lines at top and bottom in fullscreen (in GPU mode, enjoy fullscreen demos !),
- More pixels detail in "sound output debug" graphical view,
- CPU rendering finally compatible with 16 and 32bits rendering, should run in windowed mode on more machines !,
- CPU rendering enanced, SainT should work on software DirectX machine (some laptop),
- faster and cleaner low-pass filter routine,
- removed old code path for dynamic texture,
- removed all old-fashioned CPU rendering modes (blend, interlace),
- fixed "msvcr71.dll" missing message,
- Again a new 68000 prefetching routine,
- fixed nasty bug if any shifter write at the very end of the frame.
Download tutaj.
Dziękujemy Leonardowi i życzymy Wesołych Świąt !