- Miker/BJB/NG @ 3.6.2008 @ 06:43
- Tagi: 8bit oprogramowanie gry
Od wczesnych godzin rannych naszego czasu dostępne jest playable demo gry TEMPEST EXTREEM (3 poziomy), będącej próbą stworzenia słynnego Tempesta 2000 na Atari XL/XE. Za projekt odpowiada Atlantis Games Group, natomiast samo demo gry można pobrać z wątku na AtariAge, bądź stąd.
Przyjemnego grania! Aha, testować najlepiej pod emulatorem.
- dely/Blowjobb @ 1.6.2008 @ 15:35
- Tagi: 8bit PC Windows Linux OS X
Nowa wersja MADSa - crossasemblera przeznaczonego do tworzenia programów dla Atari 8-bit - przynosi następujące zmiany:
- zniesione ograniczenie długości pliku dla pseudo rozkazu INS (poprzednio długość wczytywanego pliku ograniczona była do 65536 bajtów)
- dodany komunikat błędu `The referenced label ... has not previously been defined properly` w przypadku etykiet, które nie zostały zdefiniowane do końca, np. tylko w pierwszym przebiegu wartością nieokreśloną
- dodana nowa dyrektywa .ECHO jako odpowiednik dyrektywy .PRINT, dodatkowo informacje generowane przez .PRINT (.ECHO) zapisywane są teraz także w listingu *.LST
- dodana nowa dyrektywa .ALIGN pozwalająca na wyrównanie do zadanego zakresu pamięci, dodatkowo można określić wartość jaką wypełnić pamięć
- dodany nowy przełącznik -U (Warn of unused labels)
A pobieramy tam, gdzie zwykle.
- dely/Blowjobb @ 1.6.2008 @ 15:28
- Tagi: oprogramowanie 8bit PC Windows grafika
Ukazała się nowa wersja g2f - narzędzia służącego do tworzenia grafiki dla Atari 8-bit - lista zmian poniżej:
- nowa uniwersalna wersja wygaszania/zapalania kolorów obrazka (plik *.FAD) którą można stosować z różnymi obrazkami
- dla opcji BMP2PMG został umożliwiony zapis plików *.DAT i *.ASM z danymi PMG
- zmieniony sposób ustawiania zaznaczenia dla BMP2PMG (kółko myszki lub metoda drag and drop w oknie BMP2PMG lub klikając na ekranie głównym)
- dodany nowy sposób kompresji znaków JGP+ od 2..8 zestawów znakowych
- pod ZOOM-em dodana możliwość włączenia/wyłączenia inwersu znaku klawiszem SPACJI (5-y kolor)
- pod ZOOM-em dodana możliwość ustawienia pisaka na kolor który wskazuje kursor myszki poprzez klawisz ENTER
- poprawiony odczyt pliku *.PMG, błąd powodował że wczytane dane grafiki PMG były zawsze przesunięta o pixel w lewo
- w EDIT RASTERS akceptowane są teraz linie z mniejszą liczbą cykli niż wymaga tego limit, pod warunkiem że CycleLimit-Cycle>1
- uproszczona i znacznie poprawiona edycja rastra EDIT RASTERS (AUTOMATIC, MANUAL), zlikwidowany przycisk APPLY, zmiany programu rastra potwierdzane są tylko przyciskiem CHANGE
- naprawione wyświetlanie pierwszej linii w obrazkach wykorzystujących rastry w trybie znakowym
- naprawione wyświetlanie 5-go gracza w HiRes (np. Dalmatian Dog, Jaga itp.)
- zmienione okno wyboru folderu w Edit Maps -> New
Trochę się pozmieniało - pobieramy ze strony oficjalnej.
- dely/Blowjobb @ 31.5.2008 @ 22:17
- Tagi: 8bit ogólne
Tak, jak obiecywałem poniżej - ofensywa trwa. Tym razem na odpowiedzenie na kilka pytań zgodził się Michał Widera, szerzej znany jako Muro.
Z wywiadu dowiecie się m.in.
- które demo było pierwszym z wielu wydanych przez duet Muro i TL,
- czy na demach dało się zarobić,
- dlaczego Fluid-Kha pojawiło się nieoficjalnie w obiegu miast zostać wydane
- i wiele więcej.
Kolejne rozmowy już wkrótce. Stay tuned.
- dely/Blowjobb @ 26.5.2008 @ 20:00
- Tagi: 8bit ogólne
Dawno na atari.area nie było żadnego wywiadu, więc niniejszym ogłaszam Wielką Ofensywę Wywiadowczą (WOWTM). Pierwszym przepytanym jest Krystian Bylica - autor m.in. gry Deathland i programu Animator.
Z naszej rozmowy dowiecie się m.in. co się stało z niewydaną grą Deflorator, co Krystian sądzi o tzw. abandonware oraz kto był dla niego wzorem.
- dely/Blowjobb @ 25.5.2008 @ 13:06
- Tagi: 8bit 5200 emulacja
Najprawdopodobniej w następnej wersji Atari800 ujrzymy:
- emulację prototypów 1400XL, 1450XLD w tym:
- układ syntezy mowy Votrax SC-01,
- emulacja stacji dysków z modelu XLD
- MIO Black Box:
- bankowanie pamięci,
- RAMdysk,
- SCSI
Szczególnie smakowicie wygląda emulacja syntezatora mowy. Czekamy na AMY.
- dely/Blowjobb @ 23.5.2008 @ 20:19
- Tagi: emulacja 8bit 5200 konsole Dreamcast
Ukazała się nowa wersja emulatora Atari 8-bit dla konsoli Sega Dreamcast - Atari800DC 0.77. Tym razem build dla "Makarona" zbudowano "wokoło" najnowszej wersji Atari800 - 2.0.3.
Pobieramy z minimalistycznej strony Chrisa Groesslera, tamże również informacje jak przygotować plik ISO oraz jak go nagrać.
- Miker/BJB/NG @ 22.5.2008 @ 20:18
- Tagi: 8bit emulacja oprogramowanie Windows Linux
Nowa wersja konkurencyjnego dla PLus-a emulatora Atari 8-bit. Oto główne zmiany w stosunku do poprzedniej/poprzednich wersji:
- poprawiono obsługę klawiatury
- dodano front-end w trybie tekstowym (typu curses)
- dodano różne rodzaje artefaktów GTIA w zależności od modelu tego układu
- GTIA obsługuje odtąd różne mapy kolorów zdefiniowane przez użytkownika
- interfejs użytkownika (GUI) może być obsługiwany za pomocą joysticka lub klawiatury (klawisze kursora + RETURN)
- dodane urządzenie RelMouseStick - usprawnienie funkcji emulowanej myszy
- poprawiono wyciszanie kanałów POKEY-a, wykrywana jest sytuacja kiedy niższa częstotliwość jest słyszalna, nawet gdy wydaje się, że dany kanał nie gra dźwięku
- poprawiono wstępną regulację timingu/prędkości emulacji, zdarzało się, że dźwięk "zanikał" na niższych częstotliwościach
Tyle zmian. A po download zapraszamy na
stronę projektu. Miłego emulowania!
- Miker/BJB/NG @ 19.5.2008 @ 19:14
- Tagi: 8bit gry oprogramowanie scena
Po przeszło dwuletniej przerwie wreszcie doczekaliśmy się aktualizacji nadchodzącego portu IK+ dla Atari 8bit. A oto co nowego niesie nam build 0212:
- reorganizacja pamięci - od teraz dane faz graczy zajmują 3 banki dodatkowej pamięci (zamiast, jak do tej pory 4-ch)
- dodane kompletne animacje tła (owady, delfiny, fale), oraz extra animacja peryskopu (inspiracja demem Hurka - Falcon)
- dodane sprawdzanie pamięci, nie powinno także być problemów z uruchomieniem gry pod SDX
- dodane logo podczas wczytywania
- dodana obsługa klawiatury:
- Q/Control+Q - wł/wył. pająka, domyślnie wyłączony
- W - zmiana zachowania się fal - 4 możliwe algorytmy
- E/Control+E - wł./wył. krótkiej przerwy pomiędzy pojawianiem się zwierzaków
- R - zmiana rodzaju refleksów słonecznych na tafli wody
- S - wł./wył. efektów dźwiękowych
- D - spadające gacie
- N/Control+N - tryb dzienny/nocny (zmiana schematu koloru)
- SPACE - pauza, na razie jednak bez wyjścia
Gra wymaga wciśnięcia START po każdej rundzie. Zabawa trwa do osiągnięcia wyniku 20 000 punktów. A po tradycyjny downloadzik zapraszamy na stronę projektu.
- gRzEnIu @ 18.5.2008 @ 19:12
- Tagi: 8bit konsole 2600 PC Windows Linux OS X
Wieloplatformowy emulator konsoli Atari 2600 VCS w nowych łaszkach gotowy jest do pobrania ze strony projektu Stella.
Zmiany związane z uaktualnieniem produktu obejmują:
- Added AtariVox support using a real AtariVox device, where Stella sends data directly to the AtariVox. For now, this is supported in Linux/UNIX, OSX, and Win32 only. You`ll obviously need a real AtariVox, and a serial-USB adaptor to connect it to your system. Added `-avoxport` commandline argument used to set the serial port to which the AtariVox is connected. Special thanks to Al Yarusso and Richard H. for providing sample hardware,
- Added AtariVox and SaveKey EEPROM emulation. This reads/writes data to a 32KB file, not to the actual hardware. Very useful for testing EEPROM support without actually wearing out the real device. Special thanks to J. Payson for providing the EEPROM emulation code, and A. Herbert for answering many driver-related questions,
- Added support for CX-22, CX-80, and AmigaMouse trackball controllers,
-
Improved debugger symfile handling so that addresses accessed as read-only won`t use write-only labels (and vice-versa). More work is still needed in this area,
- Added M6532/RIOT tab to the debugger. This will be expanded on in a future release,
- Added TIA emulation fixes for graphical glitches in Escape from the Mindmaster, Mission Survive, Solaris, and SWOOPS!,
- Fixed bug where fullscreen OpenGL scaling wasn`t working on 4:3 monitors,
- Further improvements to the M6532/RIOT emulation, which unfortunately have broken old state files (again),
-
Added deadzone setting, for adjusting the deadzone amount for analog joysticks. This can be set using the commandline argument `-joydeadzone` or dynamically within the UI,
- Make ROM disassembly in debugger take advantage of a wide window,
- Fixed bug in 6507 BCD handling introduced in the last release,
- For the Win32 port; Win9x should be fully supported again.
EDIT: Ukazała się wersja 2.6.1 z kilkoma poprawkami i dodatkami.