- dely/Blowjobb @ 3.6.2008 @ 08:26
- Tagi: 8bit oprogramowanie PC Windows Linux
Ukazała się "inicjacyjna" wersja aplikacji służącej do łatwej konwersji, na komputerach klasy PC, plików graficznych na stosowane w Atari 8-bit tryby TIP i HIP.
Do poprawnego działania TipConv wymagana jest dowolny komputer z zainstalowaną Java (polecane JRE6). Downloadzik na stronie autora, którym jest Epi / Tristesse.
- Miker/BJB/NG @ 3.6.2008 @ 06:43
- Tagi: 8bit oprogramowanie gry
Od wczesnych godzin rannych naszego czasu dostępne jest playable demo gry TEMPEST EXTREEM (3 poziomy), będącej próbą stworzenia słynnego Tempesta 2000 na Atari XL/XE. Za projekt odpowiada Atlantis Games Group, natomiast samo demo gry można pobrać z wątku na AtariAge, bądź stąd.
Przyjemnego grania! Aha, testować najlepiej pod emulatorem.
- dely/Blowjobb @ 1.6.2008 @ 15:35
- Tagi: 8bit PC Windows Linux OS X
Nowa wersja MADSa - crossasemblera przeznaczonego do tworzenia programów dla Atari 8-bit - przynosi następujące zmiany:
- zniesione ograniczenie długości pliku dla pseudo rozkazu INS (poprzednio długość wczytywanego pliku ograniczona była do 65536 bajtów)
- dodany komunikat błędu `The referenced label ... has not previously been defined properly` w przypadku etykiet, które nie zostały zdefiniowane do końca, np. tylko w pierwszym przebiegu wartością nieokreśloną
- dodana nowa dyrektywa .ECHO jako odpowiednik dyrektywy .PRINT, dodatkowo informacje generowane przez .PRINT (.ECHO) zapisywane są teraz także w listingu *.LST
- dodana nowa dyrektywa .ALIGN pozwalająca na wyrównanie do zadanego zakresu pamięci, dodatkowo można określić wartość jaką wypełnić pamięć
- dodany nowy przełącznik -U (Warn of unused labels)
A pobieramy tam, gdzie zwykle.
- dely/Blowjobb @ 1.6.2008 @ 15:28
- Tagi: oprogramowanie 8bit PC Windows grafika
Ukazała się nowa wersja g2f - narzędzia służącego do tworzenia grafiki dla Atari 8-bit - lista zmian poniżej:
- nowa uniwersalna wersja wygaszania/zapalania kolorów obrazka (plik *.FAD) którą można stosować z różnymi obrazkami
- dla opcji BMP2PMG został umożliwiony zapis plików *.DAT i *.ASM z danymi PMG
- zmieniony sposób ustawiania zaznaczenia dla BMP2PMG (kółko myszki lub metoda drag and drop w oknie BMP2PMG lub klikając na ekranie głównym)
- dodany nowy sposób kompresji znaków JGP+ od 2..8 zestawów znakowych
- pod ZOOM-em dodana możliwość włączenia/wyłączenia inwersu znaku klawiszem SPACJI (5-y kolor)
- pod ZOOM-em dodana możliwość ustawienia pisaka na kolor który wskazuje kursor myszki poprzez klawisz ENTER
- poprawiony odczyt pliku *.PMG, błąd powodował że wczytane dane grafiki PMG były zawsze przesunięta o pixel w lewo
- w EDIT RASTERS akceptowane są teraz linie z mniejszą liczbą cykli niż wymaga tego limit, pod warunkiem że CycleLimit-Cycle>1
- uproszczona i znacznie poprawiona edycja rastra EDIT RASTERS (AUTOMATIC, MANUAL), zlikwidowany przycisk APPLY, zmiany programu rastra potwierdzane są tylko przyciskiem CHANGE
- naprawione wyświetlanie pierwszej linii w obrazkach wykorzystujących rastry w trybie znakowym
- naprawione wyświetlanie 5-go gracza w HiRes (np. Dalmatian Dog, Jaga itp.)
- zmienione okno wyboru folderu w Edit Maps -> New
Trochę się pozmieniało - pobieramy ze strony oficjalnej.
- dely/Blowjobb @ 31.5.2008 @ 22:17
- Tagi: 8bit ogólne
Tak, jak obiecywałem poniżej - ofensywa trwa. Tym razem na odpowiedzenie na kilka pytań zgodził się Michał Widera, szerzej znany jako Muro.
Z wywiadu dowiecie się m.in.
- które demo było pierwszym z wielu wydanych przez duet Muro i TL,
- czy na demach dało się zarobić,
- dlaczego Fluid-Kha pojawiło się nieoficjalnie w obiegu miast zostać wydane
- i wiele więcej.
Kolejne rozmowy już wkrótce. Stay tuned.
- dely/Blowjobb @ 26.5.2008 @ 20:00
- Tagi: 8bit ogólne
Dawno na atari.area nie było żadnego wywiadu, więc niniejszym ogłaszam Wielką Ofensywę Wywiadowczą (WOWTM). Pierwszym przepytanym jest Krystian Bylica - autor m.in. gry Deathland i programu Animator.
Z naszej rozmowy dowiecie się m.in. co się stało z niewydaną grą Deflorator, co Krystian sądzi o tzw. abandonware oraz kto był dla niego wzorem.
- dely/Blowjobb @ 25.5.2008 @ 13:06
- Tagi: 8bit 5200 emulacja
Najprawdopodobniej w następnej wersji Atari800 ujrzymy:
- emulację prototypów 1400XL, 1450XLD w tym:
- układ syntezy mowy Votrax SC-01,
- emulacja stacji dysków z modelu XLD
- MIO Black Box:
- bankowanie pamięci,
- RAMdysk,
- SCSI
Szczególnie smakowicie wygląda emulacja syntezatora mowy. Czekamy na AMY.
- dely/Blowjobb @ 23.5.2008 @ 20:19
- Tagi: emulacja 8bit 5200 konsole Dreamcast
Ukazała się nowa wersja emulatora Atari 8-bit dla konsoli Sega Dreamcast - Atari800DC 0.77. Tym razem build dla "Makarona" zbudowano "wokoło" najnowszej wersji Atari800 - 2.0.3.
Pobieramy z minimalistycznej strony Chrisa Groesslera, tamże również informacje jak przygotować plik ISO oraz jak go nagrać.
- Miker/BJB/NG @ 22.5.2008 @ 20:18
- Tagi: 8bit emulacja oprogramowanie Windows Linux
Nowa wersja konkurencyjnego dla PLus-a emulatora Atari 8-bit. Oto główne zmiany w stosunku do poprzedniej/poprzednich wersji:
- poprawiono obsługę klawiatury
- dodano front-end w trybie tekstowym (typu curses)
- dodano różne rodzaje artefaktów GTIA w zależności od modelu tego układu
- GTIA obsługuje odtąd różne mapy kolorów zdefiniowane przez użytkownika
- interfejs użytkownika (GUI) może być obsługiwany za pomocą joysticka lub klawiatury (klawisze kursora + RETURN)
- dodane urządzenie RelMouseStick - usprawnienie funkcji emulowanej myszy
- poprawiono wyciszanie kanałów POKEY-a, wykrywana jest sytuacja kiedy niższa częstotliwość jest słyszalna, nawet gdy wydaje się, że dany kanał nie gra dźwięku
- poprawiono wstępną regulację timingu/prędkości emulacji, zdarzało się, że dźwięk "zanikał" na niższych częstotliwościach
Tyle zmian. A po download zapraszamy na
stronę projektu. Miłego emulowania!
- Miker/BJB/NG @ 19.5.2008 @ 19:14
- Tagi: 8bit gry oprogramowanie scena
Po przeszło dwuletniej przerwie wreszcie doczekaliśmy się aktualizacji nadchodzącego portu IK+ dla Atari 8bit. A oto co nowego niesie nam build 0212:
- reorganizacja pamięci - od teraz dane faz graczy zajmują 3 banki dodatkowej pamięci (zamiast, jak do tej pory 4-ch)
- dodane kompletne animacje tła (owady, delfiny, fale), oraz extra animacja peryskopu (inspiracja demem Hurka - Falcon)
- dodane sprawdzanie pamięci, nie powinno także być problemów z uruchomieniem gry pod SDX
- dodane logo podczas wczytywania
- dodana obsługa klawiatury:
- Q/Control+Q - wł/wył. pająka, domyślnie wyłączony
- W - zmiana zachowania się fal - 4 możliwe algorytmy
- E/Control+E - wł./wył. krótkiej przerwy pomiędzy pojawianiem się zwierzaków
- R - zmiana rodzaju refleksów słonecznych na tafli wody
- S - wł./wył. efektów dźwiękowych
- D - spadające gacie
- N/Control+N - tryb dzienny/nocny (zmiana schematu koloru)
- SPACE - pauza, na razie jednak bez wyjścia
Gra wymaga wciśnięcia START po każdej rundzie. Zabawa trwa do osiągnięcia wyniku 20 000 punktów. A po tradycyjny downloadzik zapraszamy na stronę projektu.