- dely/Blowjobb @ 17.8.2008 @ 16:17
- Tagi: 8bit oprogramowanie PC Windows Linux OS X
Kolejna wersja TIP Animatora - kreatora animacji w formacie TIP dla Atari XL/XE autorstwa TeBe / Madteam przynosi zmiany jak poniżej:
- została dodana kompresja RLE, która trochę zwiększa stopień kompresji i przyspiesza dekompresję
- generowany jest gotowy plik TIPANM.ASX , gotowy do asemblacji, należy tylko dodać pliki relokowalne i makra z katalogu (ATARI_TIPANM-LIB)
- możliwe są dwa parametry wpływające na kompresję, minimalna akceptowana wysokość H?, gdzie ? jest z zakresu 0..64 (domyślnie H=0, oznacza to największy stopień kompresji), oraz parametr MAX, domyślnie wyłączony (ustawiony na FALSE) decyduje czy mają być przeglądane wszystkie banki pamięci ze słownikiem DIC a nie tylko ostatni aktualny (ten parametr ma wpływ na większy rozmiar pliku ANM.DAT), np. tipanm 1 23 h4 max, tipanm 0 15 max, tipanm 0 7
- dla uzyskania maksymalnego stopnia kompresji należy podać parametr MAX, efektem ubocznym będzie dłuższy czas kompresji
- jeśli plik ANM.DAT jest duży i przekracza adres $BFFF wówczas asemblacja nie powiedzie się, należy obniżyć adres TIPANM, który domyślnie ustawiony jest na $2000
- kod źródłowy TIPANM.PAS przystosowany do kompilacji Free Pascal Compiler-em (fpc -Mdelphi -v -O3 tipanm.pas)
Pobieramy z atari.area: TIP Animator 1.4.
- dely/Blowjobb @ 16.8.2008 @ 08:03
- Tagi: 8bit oprogramowanie PC Windows
Ukazała się nowa wersja narzędzia przeznaczonego do tworzenia animacji z plików graficznych w formacie TIP dla Atari XL/XE autorstwa TeBe / Madteam. Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji TIP Animatora obejmują:
- zmieniony algorytm wykrywający zmiany, poprzednia wersja wykładała się przy zbyt mocno skomplikowanych klatkach animacji
- zwiększony stopień kompresji, wszystkie dotychczasowe animacje uruchomią się teraz na co najmniej Atari 130XE
- kod realizujący wyświetlanie animacji na Atari został zmieniony, używana jest pamięć pod ROM-em dla pamięci obrazu
Pobrać można z atari.area: TIP Animator 1.3.
- dely/Blowjobb @ 6.8.2008 @ 09:46
- Tagi: 8bit 16bit ogólne
Kolejnym złapanym w sieć przez WOW okazał się Jakub Kruszona-Zawadzki, znany również pod pseudonimem Acid / Acidteam, autor znany m.in. z współpracy z firmą TOMS, programu ETER oraz świetnego kontrolera SIO2SD.
Z naszej rozmowy dowiecie się między innymi co to jest demko do obróbki sampli, dlaczego Jakub polubił Maki oraz co wspólnego mój rozmówca ma z Wojciechem Zientarą.
- dely/Blowjobb @ 4.8.2008 @ 11:32
- Tagi: scena 8bit muzyka
Nowy tydzień rozpoczynamy wywiadem z klasykiem klasyków polskiej sceny - Tomaszem Liebichem, znanym również jako TL / USSR, autorem wielu niezapomnianych utworów dla Atari XL/XE.
Z wywiadu dowiecie się między innymi dlaczego Tomek tak bardzo przywiązał się do sampli oraz czy jeszcze interesuje się małym Atari.
- dely/Blowjobb @ 30.7.2008 @ 16:32
- Tagi: scena 8bit zloty oprogramowanie
Ostatnią już pracą, której wersja finalna ukazuje się kilka dni po zakończeniu tradycyjnie świetnego zlotu w Głuchołazach jest produkcja grupy Blowjobb - Mr6502.
Jako superbonus chciałbym zaprosić na blogasa Dhora, który udostępnił kilka zdjęć ze zlotu oraz krótką relację z tegoż.
- dely/Blowjobb @ 29.7.2008 @ 22:44
- Tagi: scena 8bit zloty oprogramowanie
Mam przyjemność przedstawić finalną wersję intra Pure autorstwa grupy LaResistance, które zajęło pierwsze miejsce w demo compo (wersja udostępniona do konkursu przekraczała limit 16 KB) podczas zeszłotygodniowego zlotu Atari w Głuchołazach.
- dely/Blowjobb @ 28.7.2008 @ 18:21
- Tagi: emulacja 8bit SAP muzyka
Powstał port Foxowego ASAPa na odtwarzacze mp3 i mp4 w ramach alternatywnego firmware o nazwie Rockbox. Obecny jest w nim jako kodek i odtwarza, w porównaniu do wersji z PC, tylko pliki SAP - bez pozostałych muzycznych formatów Atari XL/XE. Jest to wersja rozwojowa i chwilowo - miejmy nadzieję - są problemy z odtwarzaniem muzyczek w stereo (przynajmniej na odtwarzaczu Sansa e260), choć może być to wina zbyt małej wydolności procesora w tymże urządzeniu.
Najświeższe buildy oprogramowania można zawsze znaleźć na stronie projektu, a newsa podrzucił nam Voy - dzięki!
Edit: Dominik "Domonoky" Wenger (autor portu ASAP-a) poprawił zgłoszony błąd i począwszy od builda nr 18140 muzyczki w stereo odtwarzane są teraz poprawnie.
- dely/Blowjobb @ 27.7.2008 @ 10:48
- Tagi: 8bit scena zloty
Redakcja i najwyższe grono atari.area pragnie poinformować, prosto z party place, że wyniki konkursów przedstawiały się następująco:
Demo compo:
1. Pure / LaResistance
2. Unfused / MEC
3. MR6502 / Blowjobb
4. WTF / Animkomials
Music Compo:
1. Who knows - Raster / CPU
2. Bazaltowy Rzezimieszek - Yerzmyey / H-PRG
.. Bug in the mug - Dhor / MEC
.. Przyjacielska rada - Lisu
Graphics Compo:
1. Tempting - Powrooz / LaResistance
2. Atari z ojca na syna - Kaz
.. Beerix - Raster / CPU
.. Escape from Zion - Kozyca / Samar
.. Love is undead - Kozyca / Samar
.. Major Nemos - Kaz
Intro Compo:
1. Crossover - MaPa + PG + Raster
2. Grzybson Intro 7 - Grzybson
Music Cover Compo:
1. m4700rK4 - Epi/Tristesse
2. Flimbo`s Quest - Miker/Blowjobb/New Generation
Prace na Atari XL/XE ściągamy klikając w linki obok: Demo compo, Music compo, Graphics compo, Intro compo, Cover compo oraz pozakonkursowa praca z kategorii Wild autorstwa Sqwarda i Paskuda. Ze względu na to, że dema grup Blowjobb i LaResistance są niedokończone, autorzy otrzymali ok. miesiąc czasu na ich doszlifowanie i po tym terminie zostaną udostępnione publiczności - kto nie był na party niech teraz żałuje :)
- dely/Blowjobb @ 21.7.2008 @ 08:50
- Tagi: scena zloty
Przypominamy, że w TEN weekend odbędzie się w Głuchołazach zlot użytkowników Atari. Warto wiedzieć, że tym razem party odbędzie się w innym miejscu niż poprzednio. Wszystkie informacje znajdziecie na stronie Głuchołazy 2008.
Również zwracamy uwagę na termin przesyłania prac na compo - w szczególności tym, którzy nie zamierzają być na party.
- dely/Blowjobb @ 8.7.2008 @ 21:06
- Tagi: oprogramowanie 8bit PC Windows grafika
Ukazała się nowa wersja programu, który zrewolucjonizował tworzenie grafiki dla Atari 8-bit. Nowości:
- dodana możliwość odczytu plików *.GIF, *.PNG, *.JPG
- dodana możliwość zapisu obrazka w formacie PNG (Portable Network Graphics)
- poprawione błędy, m.in. mylenie okien CHANGE COLORS i EDIT COLORS (podobnie CHANGE PMG i EDIT PMG)
- poprawione EDIT PALETTE, po zmianie koloru wskazywany jest kolor ostatnio zmieniony
- usunięty błąd, który powodował błędne wygenerowanie programu DLI (gdy wartość koloru pokrywała się z numerem zestawu znakowego w nowym wierszu)
- usunięte zauważone błędy w wyświetlaniu obrazków GED+, GED--
-
w opcji BMP2PMG dodana możliwość zapisu obiektów PMG z wybraną szerokością x1, x2, x4 (duchy 1 kolorowe x4 pokrywają ekran o szerokości 40 bajtów)
Pobieramy tam, gdzie zwykle.