- dely/Blowjobb @ 26.8.2022 @ 16:30
- Tagi: 8bit PC emulacja oprogramowanie grafika
Trzynaście lat temu pojawiła się wersja 1.0.0 projektu FAIL (First Atari Image Library), wyświetlająca 19 formatów graficznych z 8-bitowego Atari.
Dzisiaj projekt RECOIL (Retro Computer Image Library), będący kontynuacją FAIL, doczekał się wydania 6.3.0, obsługującego 527 formatów graficznych z wszystkich rodzin komputerów Atari, Commodore, ZX Spectrum, a także wielu egzotycznych platform.
Zmiany od poprzedniej wersji:
- dodane kilkadziesiąt formatów, głównie C64 i ZX Spectrum, ale też format Graph2Font vertical scroll (VSC+G2F)
- poprawki w obsłudze dotychczasowych formatów
- możliwość zapisywania i przesyłania grafik jako PNG na Androidzie
Programy i wtyczki dla Windows, Androida, OS X i Linuksa pobieramy z recoil.sourceforge.net lub sklepów Android i Windows.
- dely/Blowjobb @ 22.8.2022 @ 19:22
- Tagi: 8bit gry
Wczoraj ukazała się kolejna "pełna" wersja tworzonego przez m.in. Pirxa i Pecusia atarowskiego portu gry Scorch. Zmian jest bardzo dużo, ich pełna lista:
- Defensive weapons can be activated before the round to make for the unbeatable aiming precision of the robotanks.
- Fixed bug with Long Schlong activation taking one Schlong too many.
- Smoke Tracer not disappearing smoke fixed.
- Bug allowing for infinite shooting outside the screen fixed.
- Tank colors and P/M sequence as devised by Adam, the gfx artist. Tanks differ more and look better.
- New item in the shop - loot box "Buy me!" with a surprise inside.
- Tank names can have s p a c e s now!
- Tanks are mobile now thanks to the new defensive option - Hovercraft
- Main atari library switched to a more standard version based on Mapping the Atari
- Huge memory optimizations to allow for the new features.
- Narrow screen in shop / inventory (many bytes saved).
- Explosion range corrections for a rare event of non-lethal Nuke explosions.
- Pressing [A] jumps into defensive weapons activation directly.
- Elusive randomize force error causing rare hangups for Tosser fixed.
- Activation of defensive weapons moved to front.
- Additional SFX for new weapons.
Pobieramy z repozytorium, instrukcja w języku polskich również tamże.
- dely/Blowjobb @ 16.8.2022 @ 19:58
- Tagi: 8bit PC emulacja oprogramowanie
Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania, konwersji, tworzenia (oraz wszystkiego, czego można sobie wymarzyć) taśm. Zmiany:
- Automatically detect .SAP chip tune audio tracks and convert them with the asapconv utility from the ASAP project
- Add support for monaural audio tracks
- Support conversion of binary files to the Atari Turbo Tape (ATT) format
- For AST block termination signal, generate one pwmc tape image chunk instead of 128 pwml chunks
- Fullpack .msi installer for windows, which includes both the application and Java 17 runtime.
Tradycyjnie pobieramy z repozytorium.
- dely/Blowjobb @ 15.8.2022 @ 19:24
- Tagi: 8bit programowanie
Kolejna rozwojowa wersja kompilatora języka Pascal dla ośmiobitowych komputerów z procesorem 6502. Aktualnie MadPascal pozwala na tworzenie programów dla takich platform jak Atari, Commodore 64, Commodore z rodziny 264. Usprawnienia w stosunku do poprzedniej edycji:
- improved implementation of EXIT
- added ability to generate code for RAW (-target)
- added support for INLINE modifier for procedures and functions
- added ability to declare a variable on the null page by using REGISTER modifier
- added support for TEXTFILE (TEXT) type
- new unit INIFILES
- unit SYSUTILS: CompareMem, TryStrToInt
- unit SYSTEM: CompareByte, Pos, Delete
- improved passing of parameters to objects (OBJECT) without participation of program stack :STACKORIGIN (in most cases)
- added possibility to mark a variable as ephemeral [volatile]
[volatile] vcount: byte absolute $d40b;
- for OBJECT added methods CONSTRUCTOR, DESTRUCTOR
- added support for macros {$define label (parameters) := expression}
- added 'FOR element IN array' construction for arrays not exceeding 256 bytes
- more free memory on the zero page, FXPTR, PSPTR pointers are now allocated depending on whether they are used
- added support for FLOAT16 type
- added support for procedural type
- unit ZX2
Pobieramy z repozytorium.
- dely/Blowjobb @ 14.8.2022 @ 19:36
- Tagi: 8bit 16bit scena zloty
W popularnych serwisach demoscenowych pojawiają się już pierwsze prace z zakończonego dziś gdańskiego party - Silly Venture 2022 SE.
Polecamy śledzenie Demozoo oraz Pouet, skąd można pobrać niektóre z prac.
Dostępne są już również oficjalne wyniki z punktacją dla wszystkich konkursów.
Download: Silly Venture 2022 SE official results.
- dely/Blowjobb @ 14.8.2022 @ 09:08
- Tagi: 8bit gry
Podczas wciąż trwającego Silly Venture 2022 SE ukazała się "pełna" wersja tworzonej przez m.in. Pirxa i Pecusia adaptacji słynnej gry Scorch dla ośmiobitowych komputerów Atari. Najważniejsze zmiany od ostatniego wydania:
- New Game Over screen with a summary of wins, direct hits and earned cash.
- Tank barrels are drawn procedurally to save memory usage.
- Various SFX and music updates with new tunes for all parts of the game.
- AI can use White Flag.
- 3 different tank shapes
- All AI levels are programmed. Cyborg is tough!
- New weapon - Long Schlong!
- New splash screen.
- Game mechanics improved.
- [O] key skips to the Game Over screen.
- The game works on Atari 800.
- Huge amount of optimizations to squeeze the game into 48K.
Grę pobieramy z repozytorium, instrukcję również stamtąd.
- dely/Blowjobb @ 13.8.2022 @ 12:50
- Tagi: gry 2600
Od pewnego czasu otrzymujemy od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków relacje dotyczące turniejów w klasyczne gry, które organizowane są przez niego i jego przyjaciół. Tym razem publikujemy relację z rywalizacji, która odbyła się czwartego lipca br. w Bar Azteka (Santutxu-Bilbao).
Opis wydarzenia znajdziecie w załączonym pliku PDF.
- dely/Blowjobb @ 8.8.2022 @ 08:42
- Tagi: zloty scena
W wątku poświęconym zbliżającemu się zlotowi Silly Venture 2022 SE pojawił się dokładny harmonogram imprezy, z którego można się dowiedzieć o wszystkich atrakcjach, które czekają odwiedzających:
CZWARTEK - 11 sierpnia
godz. 19:00 - osoby chcące pomóc w przygotowaniach do imprezy tradycyjnie mile widziane i pożądane.
PIĄTEK - 12 sierpnia
godz. 11:00 - prezentacja produkcji demoscenowych od VCS, po XL/XE, ST/STe, Lynx, Falcon i Jaguara
godz. 15:00 - Crazy Compo #1
godz. 18:00 - turniej w grę DOOM na dwóch konsolach Atari Jaguar połączonych w sieć!
SOBOTA - 13 sierpnia
godz. 11:30 - wywiad z Gościem Specjalnym - Jarosław Łojewski (Carampuc).
godz. 13:00 - Kaz/AtariOnline.PL opowie o nowym piśmie retrokomputerowym "Grel"
godz: 14:00 - Crazy Compo #2
godz. 15:00 - oficjalna ceremonia otwarcia
godz. 16:00 - wspólne zdjęcie!
godz. 16:30 - DJ Set: Lotek Style (Niemcy)
godz. 17:30 - WHIP! Pong Compo
godz. 18:00 - COMPO (wszystkie kategorie i wszystkie platformy ATARI + gościnne!)
godz. 22:00 - DJ Set: Felice / Maggie Team (Wielka Brytania)
NIEDZIELA - 14 sierpnia
godz. 10:30 - ogłoszenie wyników, ceremonia rozdania nagród
godz. 14:00 - zamknięcie bram
Zaglądajcie na nasze forum do tego wątku - wciąż pojawiają się tam nowe informacje na temat zbliżającego się zlotu. To już w tym tygodniu!
- dely/Blowjobb @ 7.8.2022 @ 17:22
- Tagi: 16bit 32bit
Właśnie ukazała się nowa wersja otwartoźródłowego systemu EmuTOS. Jest to system kompatybilny z Atari TOS dla Atari 16/32bit i nie tylko (Aranym/Firebee/Apple Lisa/Vampire/Amiga). Poniżej lista zmian w stosunku do poprzedniej wersji 1.1.1:
Główne:
- AES: Add support for 3D objects (enabled in 512k ROMs and PRG)
- AES: Add support for new menu_xxx() functions in AES 3.30
- AES: Allow up to 16 windows for versions with AES 3.30 support
- BIOS: Add interrupt-driven I/O for SCC serial ports
- EmuDesk: Resize screen memory in videl modes, just like TOS4
- General: Make FireBee ROMs single-language
- VDI: Fix crash under FreeMiNT with memory protect enabled
Pomniejsze:
- AES: Display better error message if program launch failed
- AES: Improve error checking for wind_xxx() functions
- AES: Better looking separators in menus
- BDOS: Implement undocumented TOS function Srealloc()
- BIOS: Add support for IKBD/MIDI error vectors
- BIOS: Increase timeout for IDE transfers
- EmuDesk: Fix bug in 'Set file mask...'
- EmuDesk: Fix drag'n'drop bug with desktop icons
- EmuDesk: Display the 'busy' mouse cursor for some lengthy actions
- VDI: Allow Falcon video modes to be set in v_opnwk()
- VDI: Implement v_hardcopy()
- VDI: Speed up some VDI calls
- XBIOS: Implement undocumented TOS function VcheckMode()
- Many minor and/or obscure bugs have been fixed
Pobieramy ze strony projektu.
- dely/Blowjobb @ 5.8.2022 @ 20:47
- Tagi: 8bit gry oprogramowanie
Zakończył się proces przyjmowania i sprawdzania prac, które wezmą udział w dorocznym konkursie na najlepszy program w ABBUC Software Contest. W rywalizacji wezmą udział następujący uczestnicy:
- Moon Quest - Michał Radecki-Mikulicz stRing/Agenda
- Retro Dschump - Peter Hinz, Miker
- The PACMeN-evolution - LarsLanghans
- Der Schränker - Kveldulfur
- Der Schränker 2 - Kveldulfur
- Battle of Eris - Peter Prodehl
- Arcadia - Amarok
- Break it! reloaded 2022 - Oliver Cyranka
- MIDICar Player - Paweł Banaś
- Dye Heritage Edition - Christian "Irgendwer" Kruger
- Bunny Hop - Fandal, PG, Leopold
- Trax - Shanti77
- Dark Keep - Popmilo
- Binary parasite - Matosimi
- Segments lister - Kaj de Vos
Prace zostaną oficjalnie zaprezentowane tradycyjnie podczas dorocznego spotkania klubu ABBUC, a wyniki konkursu zostaną opublikowane w najbliższym magazynie oraz na forum ABBUC - o czym oczywiście poinformujemy tutaj.