- Miker/BJB/NG @ 15.6.2008 @ 21:35
- Tagi: 8bit oprogramowanie gry scena
Minął prawie rok od ABBUC Software Contest 2007 i autorzy Yoomp!`a dali ponownie znać o sobie. W wersji 1.1 gry można pograć również na atarynkach w systemie NTSC, dodane zostały kody do poziomów i jest jeszcze parę drobniejszych zmian. Dodatkowo grę można kupić w boxie! Dostępna jest wersja standardowa oraz kolekcjonerska. Więcej informacji oraz download na oficjalnej stronie Yoomp!`a. Zatem - miłego Yoompienia!
- dely/Blowjobb @ 14.6.2008 @ 08:36
- Tagi: scena 8bit zloty
Wspólnie z organizatorem trzeciej edycji zlotu fanów Atari w Głuchołazach chcemy przypomnieć o zbliżającym się terminie spotkania. Tym razem zlot odbędzie się nie w Gimnazjum, tam gdzie poprzednio lecz w Zespole Szkół. Data to tradycyjnie ostatni weekend lipca - 25-27.07 br.
Więcej informacji, lokalizację party, formularz zgłoszenia oraz regulamin compo dla Atari 8-bit znajdziecie na stronie zlotu.
- dely/Blowjobb @ 4.6.2008 @ 22:00
- Tagi: oprogramowanie 8bit PC Windows grafika
Nowa, poprawkowa wersja narzędzia służącego do przygotowywania najładniejszych obrazków dla Atari 8-bit. Z nowości zaobserwujemy:
- poprawione wyświetlanie kolorów HiRes dla obrazków łączących kilka trybów graficznych,
- przywrócono możliwość uruchomienia dowolnej liczby aplikacji G2F.
Pobieramy tam, gdzie zwykle.
- dely/Blowjobb @ 3.6.2008 @ 08:26
- Tagi: 8bit oprogramowanie PC Windows Linux
Ukazała się "inicjacyjna" wersja aplikacji służącej do łatwej konwersji, na komputerach klasy PC, plików graficznych na stosowane w Atari 8-bit tryby TIP i HIP.
Do poprawnego działania TipConv wymagana jest dowolny komputer z zainstalowaną Java (polecane JRE6). Downloadzik na stronie autora, którym jest Epi / Tristesse.
- Miker/BJB/NG @ 3.6.2008 @ 06:43
- Tagi: 8bit oprogramowanie gry
Od wczesnych godzin rannych naszego czasu dostępne jest playable demo gry TEMPEST EXTREEM (3 poziomy), będącej próbą stworzenia słynnego Tempesta 2000 na Atari XL/XE. Za projekt odpowiada Atlantis Games Group, natomiast samo demo gry można pobrać z wątku na AtariAge, bądź stąd.
Przyjemnego grania! Aha, testować najlepiej pod emulatorem.
- dely/Blowjobb @ 1.6.2008 @ 15:35
- Tagi: 8bit PC Windows Linux OS X
Nowa wersja MADSa - crossasemblera przeznaczonego do tworzenia programów dla Atari 8-bit - przynosi następujące zmiany:
- zniesione ograniczenie długości pliku dla pseudo rozkazu INS (poprzednio długość wczytywanego pliku ograniczona była do 65536 bajtów)
- dodany komunikat błędu `The referenced label ... has not previously been defined properly` w przypadku etykiet, które nie zostały zdefiniowane do końca, np. tylko w pierwszym przebiegu wartością nieokreśloną
- dodana nowa dyrektywa .ECHO jako odpowiednik dyrektywy .PRINT, dodatkowo informacje generowane przez .PRINT (.ECHO) zapisywane są teraz także w listingu *.LST
- dodana nowa dyrektywa .ALIGN pozwalająca na wyrównanie do zadanego zakresu pamięci, dodatkowo można określić wartość jaką wypełnić pamięć
- dodany nowy przełącznik -U (Warn of unused labels)
A pobieramy tam, gdzie zwykle.
- dely/Blowjobb @ 1.6.2008 @ 15:28
- Tagi: oprogramowanie 8bit PC Windows grafika
Ukazała się nowa wersja g2f - narzędzia służącego do tworzenia grafiki dla Atari 8-bit - lista zmian poniżej:
- nowa uniwersalna wersja wygaszania/zapalania kolorów obrazka (plik *.FAD) którą można stosować z różnymi obrazkami
- dla opcji BMP2PMG został umożliwiony zapis plików *.DAT i *.ASM z danymi PMG
- zmieniony sposób ustawiania zaznaczenia dla BMP2PMG (kółko myszki lub metoda drag and drop w oknie BMP2PMG lub klikając na ekranie głównym)
- dodany nowy sposób kompresji znaków JGP+ od 2..8 zestawów znakowych
- pod ZOOM-em dodana możliwość włączenia/wyłączenia inwersu znaku klawiszem SPACJI (5-y kolor)
- pod ZOOM-em dodana możliwość ustawienia pisaka na kolor który wskazuje kursor myszki poprzez klawisz ENTER
- poprawiony odczyt pliku *.PMG, błąd powodował że wczytane dane grafiki PMG były zawsze przesunięta o pixel w lewo
- w EDIT RASTERS akceptowane są teraz linie z mniejszą liczbą cykli niż wymaga tego limit, pod warunkiem że CycleLimit-Cycle>1
- uproszczona i znacznie poprawiona edycja rastra EDIT RASTERS (AUTOMATIC, MANUAL), zlikwidowany przycisk APPLY, zmiany programu rastra potwierdzane są tylko przyciskiem CHANGE
- naprawione wyświetlanie pierwszej linii w obrazkach wykorzystujących rastry w trybie znakowym
- naprawione wyświetlanie 5-go gracza w HiRes (np. Dalmatian Dog, Jaga itp.)
- zmienione okno wyboru folderu w Edit Maps -> New
Trochę się pozmieniało - pobieramy ze strony oficjalnej.
- dely/Blowjobb @ 31.5.2008 @ 22:17
- Tagi: 8bit ogólne
Tak, jak obiecywałem poniżej - ofensywa trwa. Tym razem na odpowiedzenie na kilka pytań zgodził się Michał Widera, szerzej znany jako Muro.
Z wywiadu dowiecie się m.in.
- które demo było pierwszym z wielu wydanych przez duet Muro i TL,
- czy na demach dało się zarobić,
- dlaczego Fluid-Kha pojawiło się nieoficjalnie w obiegu miast zostać wydane
- i wiele więcej.
Kolejne rozmowy już wkrótce. Stay tuned.
- dely/Blowjobb @ 26.5.2008 @ 20:00
- Tagi: 8bit ogólne
Dawno na atari.area nie było żadnego wywiadu, więc niniejszym ogłaszam Wielką Ofensywę Wywiadowczą (WOWTM). Pierwszym przepytanym jest Krystian Bylica - autor m.in. gry Deathland i programu Animator.
Z naszej rozmowy dowiecie się m.in. co się stało z niewydaną grą Deflorator, co Krystian sądzi o tzw. abandonware oraz kto był dla niego wzorem.
- dely/Blowjobb @ 25.5.2008 @ 13:06
- Tagi: 8bit 5200 emulacja
Najprawdopodobniej w następnej wersji Atari800 ujrzymy:
- emulację prototypów 1400XL, 1450XLD w tym:
- układ syntezy mowy Votrax SC-01,
- emulacja stacji dysków z modelu XLD
- MIO Black Box:
- bankowanie pamięci,
- RAMdysk,
- SCSI
Szczególnie smakowicie wygląda emulacja syntezatora mowy. Czekamy na AMY.
Coś Cię ominęło? Nie przejmuj się, poniżej znajdują się odnośniki do archiwalnych newsów. Miej jednak na uwadze, że to są ARCHIWALNE wiadomości i linki, które w nich występują mogą być już dawno nieaktualne.