- grzeniu @ 22.1.2012 @ 22:09
- Tagi: emulacja 8bit 2600 5200 7800 PC Windows
Kilka dni temu miała miejsce aktualizacja dość oryginalnego emulatora, Phanteona. Phanteon potrafi zaemulować wybrane przez autora gry z Atari XL/XE jak i konsol 2600, 5200 a także 7800. Po wybraniu tytułu, gra ściągana są na dysk PC !
W bieżacej wersji dodano kilka gier i jak zapowiedział autor w niedalekiej przyszłości będzie można pograć w klasyki z Lynxa!
Plik instalacyjny emulatora przeznaczony dla Windows znajdziemy tutaj.
- grzeniu @ 18.1.2012 @ 13:26
- Tagi: emulacja 16bit PC Windows ST STE
Fani emulacji dużych Atari będa mieli co robić ! Po przeszło dwóch latach oczekiwań dostają kolejną i oznaczoną numerem 2.20 wersję SainTa, emulatora Atari ST/STE !
Tak długie wyczekiwanie zaowocowało następującymi nowościami w emulacji:
- DirectX code rewrite to support fullscreen/Option page swap better on Win7,
- Display option simplification (only hardware texture supported now),
- Blitter BusError on some LogicalOp fixed ( Ecstasy demo by Inner Circuit Explorers ),
- STE DAC sound missed some write access ( HexTracker by Paulo Simoes ),
- STE pixel scroll 8264 word access bug fix ( Ecstasy demo by Inner Circuit Explorers ),
- 4MB STE really supported ( Appendix demo by DHS is now running ),
- Dir2Msa now can generate 11 sectors MSA images ( To create floppy version of Appendix demo by DHS ),
- Dir2Msa can directly proceed ZIP file (ZIP to MSA),
- Force PC VBL-Sync is disabled by default (avoid music tempo problem for new user),
- Fix writing palette bit 3 if STF mode ( Thanks to Paulo Simoes ),
- right-ALT key for "fast" mode (for Mac-BootCamp keyboard without right-CTRL!!),
- SainT distrib is packed using 7-Zip ( http://www.7-zip.org/ ).
W bieżącym wydaniu znalazło się też kilka poprawek, które autor umieścił w wersji 2.15, która to z kolei nigdy nie ujrzała światła dziennego i są to:
- STE Tos compatibility improved (TOS 1.06 is working for STE demos),
- FF8240 color change using blitter supported,
- Remove buggy GIF screenshot support (only BMP now),
- Windows 7 large font problem fix (thanks to John Irvine).
Po plik emulatora udajemy się na stronę Leonarda/OXG, jednego z autorów.
Ps. Teraz pozostaje tylko czekać na ruch ze strony autorów STeema ...
- grzeniu @ 14.1.2012 @ 14:07
- Tagi: emulacja 8bit PC Windows Linux BSD OS X
W sieci pojawiła się aktualizacja Hatari, emulatora Atari ST/STE/TT/Falcon. Poprawiono głównie błąd związany z uruchamianiem emulatora w trybie Monochrome/HiRes (640x400), który to dał o sobie znać w poprzedniej wersji. Pozostałe zmiany to:
- Better left border removal timings,
- DSP external memory access cycles taken into account,
- Fix to allow build with Xcode 3.1.3/OS X 10.5.8 PPC,
- Several fixes and updates needed to Hatari UI and hconsole for them to work correctly with Hatari v1.6.x,
- Test programs added for testing TOS booting with different HW configurations and for finding out values needed in Hatari keymaps,
- Remove a potential segfault in the debugger.
Poprawiono także działanie Kill The Beast 2 w demie Vodka/Equinox.
Źródła oraz binaria dla Windows znajdują się tutaj.
- grzeniu @ 11.1.2012 @ 13:42
- Tagi: 8bit emulacja akcesoria AVR
Zrodził się nowy projekt oprogramowania implementujący protokół Atari SIO i uruchamiany na popularnej platformie Arduino (Uno i Mega).
W chwili obecnej emulacja sprowadza się do obsługi obrazów dyskietek sformatowanych w pojedynczej oraz rozszerzonej gęstości i umieszczonych na karcie SD (microSD). Jak informuje autor wspierane są obrazy ATR, XFD oraz PRO (!).
Obsługa urządzenia jest bardzo prosta i sprowadza się do odczytywania informacji na ekranie podłączonego wyświetlacza LCD lub debugowania poprzez port szeregowy. Wyboru obrazu dyskietki dokonuje się jednym przyciskiem !
Wszystkie potrzebne informacje znajdują się na stronie projektu. Źródła niewiadomo czemu ;) pisane w C++ przeznaczone dla mikrokontrolera z rodziny AVR 8-bit są dostępne tutaj (github).
Ps. Nie ma żadnych przeszkód aby uruchomić projekt na posiadanym i odpowiednio wyposażonym ośmiobitowym zestawie deweloperskim Atmel AVR.
Na forum AtariAge w tym miejscu znajduje się stosowny wątek autora projektu wraz ze zdjęciem kompletnego urządzenia (Arduino Uno, prototypowa płytka stykowa, popularny wyświetlacz LCD 2x16, płytka z gniazdem microSD).
- grzeniu @ 10.1.2012 @ 22:05
- Tagi: 8bit akcesoria emulacja AVR
Jak informuje Pajero przed chwilą ukazał się zaktualizowany wsad do sio2sd.
W tej wersji w stosunku do 3.0rc5 poprawiono/dodano:
- Uproszczenie mechanizmu dysków wirtualnych,
- Poprawa obsługi turbo - obsługa zarówno Top-Drive (znany jako TOMS) jak i XF551,
- Bardziej kompatybilna obsługa SIO (powrót do stałych czasowych z wersji 2.x - wolniejsze, ale pewniejsze w pracy),
- Lepsza obsługa zwykłych plików oraz pustych dysków (symulacja PERCOM dla dyskietki SD w miarę możliwości).
Po pliki przeznaczone zarówno do pełnego przeprogramowania poprzez ISP jak i aktualizacji mikrokontrolera przez kartę SD udajemy się na podstronę projektu SIO2SD. Znajdziemy tam też uaktualnionego do wersji 3.5 konfiguratora oraz plik PDF z opisem SETUPu.
Z niecierpliwością czekamy także na upublicznienie źródeł aktualnej wersji sio2sd. Źródła wersji 2.5 znajdują się tu (sourceforge.net).
- dely/Blowjobb @ 7.1.2012 @ 13:32
- Tagi: 8bit grafika oprogramowanie
Nowa wersja Graph2Fonta przynosi dosyć dużo ciekawych zmian. Jak zwykle lista jest bardzo długa i poniżej przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, nowości:
- dodana możliwość zmiany proporcji piksla, opcja Special -> Options -> Pixel -> Proportional, Pixel 2x2 to odpowiednik GRAPHICS 7 OS, Pixel 4x4 trybu GRAPHICS 9+ (Konopa)
- dla kompresji znaków OPTYMIZING dodana została możliwość ustalenia od którego zestawu zaczynie się kompresja wiersza (prawy klawisz myszki na pasku z zestawami znaków)
- dodana wizualizacja piątego gracza dla trybów PIXEL=1 i PIXEL=4
- dodana obsługa trybów GTIA - GRAPHICS 10 i GRAPHICS 11, wraz z możliwością zmiany koloru oraz wypełnienia kolorem (Fill Color)
- mała poprawka dotycząca wczytywania plików VSC (na razie można wczytać taki plik jednorazowo, potem jest coś nie tak, ale prace nad znalezieniem błędu trwają).
Download tradycyjnie ze strony projektu.
- grzeniu @ 6.1.2012 @ 16:14
- Tagi: emulacja 8bit PC Windows
Jak widać, po niekończącym się wysypie emulatorów doczekaliśmy się także mocnego konkurenta Altirry, tj. Atari800Win PLusa w finalnej wersji 4.1. Autor projektu Marcin Lewandowski aka Jaskier, zapowiada już rozpoczęcie prac nad wersją 4.2. Pliki emulatora (instalacyjny i/lub archiwum zip) pobieramy z githuba.
Koniec minionego roku jak i początek bieżącego obrodził w kilka aktualizacji popularnych emulatorów spod znaku Atari. Nie mogło zabraknąć także poprawionego i zauktualizowanego Virtual Jaguara. W tej wersji oznaczonej numerem 2.0.2 mamy:
- Fixed problem on OP with 24BPP bitmaps. [Shamus]
- Cosmetic GUI fixes. [Shamus]
- Switched to UAE 68000 CPU core. [Shamus]
- Fixed some RISC STORE and LOAD alignment issues. Still need to verify against
real hardware. [Shamus]
- Fixed video frame timing for both NTSC *and* PAL. [Shamus]
- Improved OP logging, added emulation of OP bug. [Shamus]
- Fixed addressing bug with UAE 68000 core. [Shamus]
Binaria (Win32, Mac OS X) oraz źródła (Linux) znajdziemy na oficjalnej stronie projektu.
- dely/Blowjobb @ 4.1.2012 @ 19:13
- Tagi: scena zloty 8bit
Ukazało się pierwsze invitro na nowe atarowskie party organizowane przez Sikora / Sikor Soft - WAP-NIAK 2012 - które odbędzie się w dniach 28-30 września 2012 r. w Warszawie. Więcej informacji o atrakcjach, konkursach i planowanej lokalizacji można znaleźć na stronie zlotu.
Download: WAP-NIAK Party 2012 Invitro.
- grzeniu @ 3.1.2012 @ 17:20
- Tagi: emulacja 16bit PC Windows Linux BSD OS X
Po aktualizacjach emulatorów konsol 8-bitowych spod znaku Atari przyszła kolej na 16-bit ! Hatari, jedyny aktualnie rozwijany udawacz Atari ST/e/TT/Falcon doczekał się kolejnej edycji. Aby zapoznać się z Hatari, należy pobrać źródła lub binaria (Windows) z tego miejsca. Do uruchomienia emulatora potrzebne będą jeszcze zrzuty TOSów (romy), które z łatwością znajdziemy w sieci lub alternatywne rozwiązanie w postaci EmuTOSa.