- AdamK @ 24.11.2016 @ 13:39
- Tagi: 16bit 32bit FireBee Klony
W końcu, po prawie półrocznym opóźnieniu, rozpoczęła się wysyłka drugiej serii FireBee.
FireBee to klon 'dużego' Atari, oparty o procesory ColdFire.
Opóźnienie spowodowane było faktem, że jeden z użytych elementów nie zachowywał się zgodnie ze specyfikacją i przegrzewał się, a jego producent odrzucał pretensje zespołu produkującego FireBee. Element ten musiał być usunięty z już wyprodukowanych komputerów, odpowiednio poprawiony (dodatkowa izolacja), a potem ponownie zamontowany.
Niestety to, oraz czas poświęcony przez zewnętrznego producenta płyt FireBee, spowodowało że projekt znalazł się pod kreską o całe 2720 euro, które na ten moment musi pokryć Medusa Computer Systems. Aby bezwarunkowo nie przenosić tego kosztu na zamawiających, ogłoszono zbiórkę dobrowolnych datków na pokrycie tej kwoty. Więcej informacji tutaj
- dely/Blowjobb @ 15.11.2016 @ 21:38
- Tagi: 8bit
To kolejny temat, którym kończymy cykl o kopiowaniu danych pomiędzy różnymi nośnikami z wykorzystaniem 8-bitowego Atari. Tym razem przenosimy dane pomiędzy stacją dysków, a magnetofonem, czyli jak stworzyć kasetę z największymi hitami!
Tym artykułem przypomnicie sobie co ma wspólnego wykrzyknik z wgrywaniem gier i poznacie (jeśli oczywiście nie znaliście go wcześniej) Wielkiego Bossa. Zapraszamy.
- dely/Blowjobb @ 14.11.2016 @ 13:27
- Tagi: scena zloty 8bit 16bit 32bit konsole
Dostępne są już pierwsze prace oraz oficjalne wyniki z zakończonego w zeszły weekend Atari party Silly Venture 2k16.
Zdjęcia:
Produkcje:
News będzie aktualizowany w ramach przybywania produkcji. Wracajcie często.
Edit: dodano wyniki z autorami, realtime txt, prace wild, invitki, prace Atari8, ST, Lynx, VCS.
- grzeniu @ 4.11.2016 @ 10:50
- Tagi: emulacja 16bit ST Falcon TT Windows Linux OSX
Długo wyczekiwana wersja emulatora dużych Atari ujrzała światło dzienne. Garść udogodnień, ficzerów i poprawek. Fani emulacji serii STE znajdą kilka usprawnień. Nie gorzej poczują się także fani emulacji Falcona oraz TT.
Po pełną listę zmian zapraszamy na stronę domową projektu Hatari.
TOS NF_SCSI 1.00 driver (wersja dla Linux) dostępny tutaj.
- Sikor/Sikor Soft @ 2.11.2016 @ 21:45
- Tagi: 8-bit emulacja
Jak się można dowiedzieć z wątku na atariage - Curt Vendel udostępnił skany oryginalnych schematów POKEYa. Całość można ściągnąć z jego strony. Nie oczekujmy zbyt wiele (średniej jakości jpg-i w zzipowanym folderze), ale dadzą się spokojnie odczytać - mam nadzieję, że dzięki nim uda się odtworzyć część historii lub zaimplementować stereopokeya takiego, jakim są dwa połączone Pokeye.
- dely/Blowjobb @ 30.10.2016 @ 18:42
- Tagi: 8bit emulacja
Kolejna wersja pakietu do obsługi i konwersji programów, ukierunkowana na taśmy i systemy turbo przynosi następujące zmiany:
- Turbo decoder provides more detailed messages
- Messaging system of the turbo decoder completely redesigned
- Copy turbo decoder log to a clipboard with a single button click
- Verbose messages can be switched on using a single check box and are enabled by default
- Added Turbo 6000 plugin. Tested only using imperfectly hacked atari800-a8cas emulator
- Description of the file format added to the documentation
- Turbo 2000 and Super Turbo: Headers saved to external files by the turbo decoder contain hexadecimal dump of the file name, so no information is lost
Pobieramy ze strony z plikami projektu.
- dely/Blowjobb @ 29.10.2016 @ 19:59
- Tagi: 8bit
Dzisiejszy artykuł jest kontynuacją ostatniego wywodu dotyczącego przenoszenia obrazów dyskietek z komputerów PC na fizyczne stacje dysków. W poprzednim odcinku nauczyliśmy się kopiować obrazy zainicjalizowane wcześnie przez DOS i zawierające programy w postaci plików, a dziś przeniesiemy obrazy zapisane w sposób sektorowy, używając DISKCOPY oraz QMEG+ 4.04.
Polecamy zapoznanie się z artykułem i ewentualnie zostawienie komentarza z opinią, czy jest zapotrzebowanie na tego typu materiały.
- dely/Blowjobb @ 24.10.2016 @ 19:01
- Tagi: 8bit
Kolejnym artykułem, który pojawia się na atari.area jest poradnik, w którym dowiecie się w jaki sposób szybko i bezproblemowo przenieść obrazy ATR na prawdziwe dyskietki 5,25 cala i pozbyć się emulatorów raz na zawsze... No może na jakiś czas - do kolejnej sesji przegrywania plików.
To pierwsza część, gdzie omawiamy przegrywanie gier występujących w postaci plików. W drugiej, która pojawi się za kilka dni zajmiemy się kopiowaniem tzw. "całodysków", czyli oprogramowania zapisanego sektorowo.
Zapraszamy do lektury i oczekujemy na ewentualne pytania.
- Miker/BJB/NG @ 22.10.2016 @ 23:03
- Tagi: ABBUC 8bit oprogramowanie gry
Znane są już wyniki tegorocznego ABBUC Software Contest, czyli jednego z najbardziej znanych konkursów, w którym bierze udział oprogramowanie dla 8-bitowego Atari. W tym roku prace były wystawiane w dwóch kategoriach - gry oraz użytki.
A oto i same wyniki:
Gry:
- Dimo's Dungeon, 8bitjunkie, Mario130XE i inni, 587 pkt
- Dye, Irgendwer, 572 pkt
- The Monk, Popmilo, Miker, 429 pkt
- Skyscraper, Matosimi, José Pereira, stRing, 427 pkt
- Name this Game, Bob The Bug, Miker, 407 pkt
- Space Fortress Omega, TheRealBountyBob, 397 pkt
- 1K ATASCII Blaster, Freetz, 392 pkt
- Rain of Terror, Erich Enneke, Rob Schlortt, 372 pkt
- Big Mess, Rockford, 320 pkt
- Get up!, 8bitjunkie, VD TONIC, 313 pkt
Programy użytkowe:
- Bugbiter 240i Picture Converter/Viewer, Bugbiter, 498 pkt
- Title Studio GR15, Gury, 355 pkt
- Atarikett, Rockford, 308 pkt
- PMG Make Utility, TheRealBountyBob, 249 pkt
- Graphics 3 Planner, Sikor, 244 pkt
Wszystkim uczestnikom gratulujemy!
- dely/Blowjobb @ 17.10.2016 @ 17:53
- Tagi: 16bit oprogramowanie
Po dłuższym okresie posuchy na atari.area pojawił się nowy artykuł poświęcony konfiguracji dostępu do sieci dla szesnastobitowych komputerów Atari. Mimo tego, że korzystanie z Internetu na Atari ST możemy potraktować bardziej jako ciekawostkę, niż codzienną rutynę, to warto się zainteresować podłączeniem "esteka" do sieci.
Dlaczego? Zapraszam do artykułu.