- dely/Blowjobb @ 1.12.2016 @ 17:24
- Tagi: 8bit oprogramowanie
Jakiś czas temu ukazała się kolejna wersja emulatora ZX Spectrum dla Atari XL/XE wyposażonych w kartę przyspieszającą Rapidus, system operacyjny DracOS i minimum 512 KB pamięci liniowej. Zalecane wymagania to 1 MB pamięci liniowej i VBXE (w celu uzyskania kolorowej grafiki). Zmiany w stosunku do wersji 0.9.2:
- file selector: the current path will now be displayed at the top of the screen.
- file selector: improved compatibility with SpartaDOS 3.x plus few other issues cleaned up at the occasion.
- added ZXR.EXE - a compile with the R register support included. It is slower, so try it when a program does not work with the regular ZX.EXE binary.
- Z80 interrupt response slightly (about 15 clock cycles) faster.
- fixed a couple of unnoticed bugs in the command line parser.
- fixes to the Z80 engine backported from the CP/M emulator (CP/Emu), instructions affected: CCF, SUB A, CP A, ADC HL, SBC HL, CPD, CPDR, CPI, CPIR, INC, DEC.
Emulator pobieramy ze strony draco z użytkami dla karty Rapidus Accelerator
- dely/Blowjobb @ 30.11.2016 @ 10:03
- Tagi: 16bit 32bit oprogramowanie
Po ponad dwóch latach zaktualizowano zamiennik desktopu dla "dużych" komputerów Atari. Poniżej lista zmian.
- Added a choice of behaviour when opening links to directories.
- Fixed a problem with deleting twice a menu-item when simplifying the menus in single-tasking version.
- Fixed a division by zero when opening an empty folder
- Updated the hypertext manual.
Pobieramy ze strony domowej projektu.
- dely/Blowjobb @ 26.11.2016 @ 17:38
- Tagi: 8bit gry
Ukazał się trainer autorstwa CRC do najnowszej gry na Atari XL/XE - Laura. Modyfikacja pozwala na m.in. przeskakiwanie poziomów za pomocą klawisza inverse i start od dowolnego levelu.
Download: wersja poprawiona bez intra, z intrem.
- AdamK @ 24.11.2016 @ 13:39
- Tagi: 16bit 32bit FireBee Klony
W końcu, po prawie półrocznym opóźnieniu, rozpoczęła się wysyłka drugiej serii FireBee.
FireBee to klon 'dużego' Atari, oparty o procesory ColdFire.
Opóźnienie spowodowane było faktem, że jeden z użytych elementów nie zachowywał się zgodnie ze specyfikacją i przegrzewał się, a jego producent odrzucał pretensje zespołu produkującego FireBee. Element ten musiał być usunięty z już wyprodukowanych komputerów, odpowiednio poprawiony (dodatkowa izolacja), a potem ponownie zamontowany.
Niestety to, oraz czas poświęcony przez zewnętrznego producenta płyt FireBee, spowodowało że projekt znalazł się pod kreską o całe 2720 euro, które na ten moment musi pokryć Medusa Computer Systems. Aby bezwarunkowo nie przenosić tego kosztu na zamawiających, ogłoszono zbiórkę dobrowolnych datków na pokrycie tej kwoty. Więcej informacji tutaj
- dely/Blowjobb @ 15.11.2016 @ 21:38
- Tagi: 8bit
To kolejny temat, którym kończymy cykl o kopiowaniu danych pomiędzy różnymi nośnikami z wykorzystaniem 8-bitowego Atari. Tym razem przenosimy dane pomiędzy stacją dysków, a magnetofonem, czyli jak stworzyć kasetę z największymi hitami!
Tym artykułem przypomnicie sobie co ma wspólnego wykrzyknik z wgrywaniem gier i poznacie (jeśli oczywiście nie znaliście go wcześniej) Wielkiego Bossa. Zapraszamy.
- dely/Blowjobb @ 14.11.2016 @ 13:27
- Tagi: scena zloty 8bit 16bit 32bit konsole
Dostępne są już pierwsze prace oraz oficjalne wyniki z zakończonego w zeszły weekend Atari party Silly Venture 2k16.
Zdjęcia:
Produkcje:
News będzie aktualizowany w ramach przybywania produkcji. Wracajcie często.
Edit: dodano wyniki z autorami, realtime txt, prace wild, invitki, prace Atari8, ST, Lynx, VCS.
- grzeniu @ 4.11.2016 @ 10:50
- Tagi: emulacja 16bit ST Falcon TT Windows Linux OSX
Długo wyczekiwana wersja emulatora dużych Atari ujrzała światło dzienne. Garść udogodnień, ficzerów i poprawek. Fani emulacji serii STE znajdą kilka usprawnień. Nie gorzej poczują się także fani emulacji Falcona oraz TT.
Po pełną listę zmian zapraszamy na stronę domową projektu Hatari.
TOS NF_SCSI 1.00 driver (wersja dla Linux) dostępny tutaj.
- Sikor/Sikor Soft @ 2.11.2016 @ 21:45
- Tagi: 8-bit emulacja
Jak się można dowiedzieć z wątku na atariage - Curt Vendel udostępnił skany oryginalnych schematów POKEYa. Całość można ściągnąć z jego strony. Nie oczekujmy zbyt wiele (średniej jakości jpg-i w zzipowanym folderze), ale dadzą się spokojnie odczytać - mam nadzieję, że dzięki nim uda się odtworzyć część historii lub zaimplementować stereopokeya takiego, jakim są dwa połączone Pokeye.
- dely/Blowjobb @ 30.10.2016 @ 18:42
- Tagi: 8bit emulacja
Kolejna wersja pakietu do obsługi i konwersji programów, ukierunkowana na taśmy i systemy turbo przynosi następujące zmiany:
- Turbo decoder provides more detailed messages
- Messaging system of the turbo decoder completely redesigned
- Copy turbo decoder log to a clipboard with a single button click
- Verbose messages can be switched on using a single check box and are enabled by default
- Added Turbo 6000 plugin. Tested only using imperfectly hacked atari800-a8cas emulator
- Description of the file format added to the documentation
- Turbo 2000 and Super Turbo: Headers saved to external files by the turbo decoder contain hexadecimal dump of the file name, so no information is lost
Pobieramy ze strony z plikami projektu.
- dely/Blowjobb @ 29.10.2016 @ 19:59
- Tagi: 8bit
Dzisiejszy artykuł jest kontynuacją ostatniego wywodu dotyczącego przenoszenia obrazów dyskietek z komputerów PC na fizyczne stacje dysków. W poprzednim odcinku nauczyliśmy się kopiować obrazy zainicjalizowane wcześnie przez DOS i zawierające programy w postaci plików, a dziś przeniesiemy obrazy zapisane w sposób sektorowy, używając DISKCOPY oraz QMEG+ 4.04.
Polecamy zapoznanie się z artykułem i ewentualnie zostawienie komentarza z opinią, czy jest zapotrzebowanie na tego typu materiały.