- dely/Blowjobb @ 5.2.2022 @ 11:50
- Tagi: scena
Podczas audycji "Lisia Nora", na antenie radia Zamek Nadaje gościnnie wspólnie z Luisą i Biterem opowiadaliśmy o Demoscenie m.in. o jej początkach, co to są dema , jak się obecnie rozwija oraz oczywiście o inicjatywie UNESCO.
Zapis rozmowy jest dostępny na YouTube, udostępniliśmy również PDF z materiałami, o których mówiliśmy podczas audycji.
- dely/Blowjobb @ 4.2.2022 @ 10:45
- Tagi: 8bit programowanie
Rozpoczęła się jedenasta edycja dorocznego konkursu na dziesięciolinijkowe programy napisane w języku BASIC z przeznaczeniem dla ośmiobitowych komputerów. Akceptowane są gry i inne programy - jedyny warunek to zmieszczenie się w dziesięciu liniach. Startować można w następujących kategoriach:
- PUR-80 - gra w 10 liniach, nie więcej niż 80 znaków na linię,
- PUR-120 - gra w 10 liniach, nie więcej niż 120 znaków na linię,
- EXTREME-256 - gra w 10 liniach, nie więcej niż 256 znaków na linię,
- SCHAU - dowolny program w 10 liniach, nie więcej niż 256 znaków na linię.
Prace można nadsyłać do 26 marca, a wyniki zostaną ogłoszone 9 lipca. Szczegółowe zasady konkursu znajdziecie na stronie wydarzenia, tamże również wyniki poprzednich konkursów oraz nadesłane prace.
- dely/Blowjobb @ 29.1.2022 @ 16:51
- Tagi: 8bit muzyka PC
VinsCool udostępnił binaria kolejnej nieoficjalnej wersji Raster Music Trackera z mnóstwem poprawek własnego autorstwa oraz szeroką listą nowości.
- Updated the driver binaries to a newer and better WIP version, including export binaries. Work in progress ASM code is also included. Beware, it is messy...
- Bump the version number to 1.32 since the driver update is a major change, and numerous fixes will be done since the last 1.31 revision
- Clearly show the exact version number, since RMT may be updated pretty often, without really being warrant of a major release... Like this one for example :P
- Added 16-bit pitch accuracy frequencies display for Distortion 2, A, C and E (C table 2)
- Added Sawtooth pitch frequencies display, as well as if the waveform is inverted by swapping the CH1 and CH3 values
- Fixed a bug when playing a song with follow cursor enabled would always switch back to "play from current position" mode even if the mode was set to "track loop"
- Fixed a memory leak caused by the 16-bit frequencies calculations, which lead to a chance out of 2 to cause a crash when RMT is being executed
- Changed the empty tracks appearance from a single dash per row to a dotted pattern identical to tracks with data into them (thanks zaxolotl for the suggestion!)
- Tweaked the "Go to line: XX" appearance by moving it a few tiles to the left, in order to mask the line number. This may help reduce the number accidental recursive GOTOs when they are edited
- Also changed the GOTO colours so only the number colour will be changed when highlighted. The number will be white by default
- Added a line separating the Left/Right tracks in the SONG block, making it easier to identify which channels belong to which side
- Small improvement to make the "Go to line" on tracks more appealing visually: highlight the number when the cursor is actually active in tracks, and keep the "Go to line" text more visible as well.
- Set the cursor position on the Volume envelope by default for instruments, to avoid accidentally overwriting the name when cycling through instruments (thanks PG for the suggestion!)
- Properly fixed the Follow Cursor Play bug by also making sure the parameter was defined in the Subsong change as well
- Fixed a bug where using the PAGEUP/PAGEDOWN keys in tracks at the same time as play+follow mode is active would cause graphical glitches since the line would try to move at the same time of following the cursor
- Re-introduced the Distortion 6 BASS16 code in RMT, with updated description. You can also set the Distortion used for it with CMD6. $0Y = Distortion
- Small update on Distortions and Commands description, Added infos for new BASS16 CMD6 code, as well as Distortion A Sawtooth mode using AUTOFILTER + CH1+3 1.79mhz mode.
Download: RMT 1.32 - unofficial version by VinsCool
- dely/Blowjobb @ 28.1.2022 @ 07:41
- Tagi: 8bit grafika
Dostępna jest kolejna wersja rozwojowa narzędzia do wygodnego tworzenia sprajtów (grafiki P/M) dla ośmiobitowych Atari. Program pracuje w nowoczesnych przeglądarkach WWW, przez co nie jest wymagana instalacja czegokolwiek. Nowości:
- Undo/Redo (długość historii = 256 operacji)
- możliwość wyboru proporcji pikseli
- w opcjach eksportu pojawił się zapis dwójkowy (BIN)
- wiele nowych skrótów klawiszowych
- inne drobne poprawki
Edytor znajduje się pod adresem: https://bocianu.gitlab.io/spred/, a wątek w którym można zgłaszać pomysły i ewentualne błędy można znaleźć na naszym forum.
- dely/Blowjobb @ 26.1.2022 @ 21:36
- Tagi: 8bit emulacja OSX
Użytkownicy maszyn z MacOS X, a w szczególności posiadacze najnowszych modeli z procesorem M1, z pewnością będą zadowoleni, ponieważ od wersji 6.0 ich maszyny mogą się cieszyć wsparciem dla nowych układów od Apple. Zmiany i poprawki:
- Added support for ARM based M1 Macs.
- Update libSDL to version 2.0.14.
- Removed 2k limit on the number of characters that can be pasted into the emulator
- Fixed issue with not correctly restoring machine type when loading a configuration file.
- Fixed issue with not being able to insert a piggyback cartridge to SDX.
Pobieramy ze strony projektu.
- dely/Blowjobb @ 26.1.2022 @ 13:59
- Tagi: 8bit oprogramowanie
Ukazała się kolejna kompilacja minimalistycznego w rozmiarze DOS dla ośmiobitowych komputerów Atari. W poprawkowej wersji zauważymy:
- Fixed some 400/800 bugs and non Atari-OS
Archiwum dystrybucyjne zawiera również kompleksową instrukcję użytkowania wraz z informacjami technicznymi. Pobieramy ze strony projektu.
- dely/Blowjobb @ 24.1.2022 @ 09:42
- Tagi: 8bit 2600 5200 7800 Lynx gry
Jak co roku, przez ZeroPage Homebrew, AtariAge, Mark/Space | Argon, Atari Gamer oraz The Atari 2600 Homebrew Companion, organizowany jest konkurs na najlepszą pracę dla komputerów i konsol Atari w kilkunastu kategoriach.
Rozpoczęło się właśnie głosowanie, w którym można wziąć udział będąc zarejestrowanym na forum AtariAge. W gronie nominowanych znalazły się również m.in. takie krajowe produkcje jak Flob i Albert dla Atari 8-bit, a także DaggerQuest Bielany dla Atari VCS.
Informacje o konkursie znajdują się na forum AtariAge w tym wątku. Głosowanie trwa do 6 lutego, a 12 lutego odbędzie się specjalna audycja na kanale Twitch ZeroPage Homebrew, gdzie zostaną przedstawione wyniki.
- dely/Blowjobb @ 23.1.2022 @ 09:10
- Tagi: 8bit grafika
Bocianu opracował nowy edytor, który służy do szybkiego tworzenia sprajtów (grafiki P/M) dla ośmiobitowych Atari. Program pracuje w nowoczesnych przeglądarkach WWW, przez co nie jest wymagana instalacja czegokolwiek. Najważniejsze możliwości:
- edycja i animowanie trójkolorowych sprajtów (nałożonych)
- maksymalna wysokość sprajta: 128 pikseli
- maksymalna ilość klatek animacji: 256
- podstawowe funkcje edycyjne: przesuwanie, odbicia H/V, skalowanie w pionie, kopiowanie, wklejanie
- palety PAL/NTSC
- możliwość wyboru proporcji piksela
- skróty klawiaturowe
- odczyt plików *.apl, *.spr
- export danych
Edytor znajduje się pod adresem: https://bocianu.gitlab.io/spred/, a wątek w którym można zgłaszać pomysły i ewentualne błędy można znaleźć na naszym forum.
- dely/Blowjobb @ 16.1.2022 @ 11:56
- Tagi: 8bit scena
Weekendy to czas na odpoczynek i relaks. Dlatego zapraszamy do zaparzenia herbatki lub kawusi i przeczytania rozmowy z Maciejem Sysakiewiczem - jednym z twórców polskiej protosceny atarowskiej, autorem dwóch dem (Robocop i Eden Demo) i członkiem silnej ówcześnie śląskiej giełdowej społeczności Atari.
Rozmowa dostępna jest w dziale wywiady, zapraszamy.
- dely/Blowjobb @ 14.1.2022 @ 12:32
- Tagi: 8bit oprogramowanie
Ukazała się nowa wersja minimalistycznego w rozmiarze DOS dla ośmiobitowych komputerów Atari.
W inaugurującej 2022 rok wersji zauważymy następujące zmiany:
- Fixed MAC65 stack usage induced bug
- Some cosmetic bugs
- Conditional BT-support
Archiwum dystrybucyjne zawiera również kompleksową instrukcję użytkowania wraz z informacjami technicznymi. Pobieramy ze strony projektu.