- dely @ 25.7.2002 @ 08:47
- Tagi:
Prace nad Highwire, czyli przeglądarką stron www dla `dużych atarek`, nabierają tempa. HighWire Development Team udostępił kolejną publiczną beta wersję oznaczoną numerem 0.07A. W tej wersji po raz pierwszy zaimplementowano obsługę styli CSS (Cascade Style Sheets) dla niektórych tagów HTML. Pełną listę zmian, jak również sam program znajdziecie na oficjalnej stronie domowej Highwire.
- dely @ 24.7.2002 @ 14:28
- Tagi:
Nie trzeba było długo czekać na pojawienie się wersji Win32 ARAnyM`a. Na tej samej stronie, do której podałem wczoraj link już dziś znajduje się wersja przeznaczona dla użytkowników okienek.
- dely @ 24.7.2002 @ 14:22
- Tagi:
Słowacka grupa Satantronic opracowała już drugą wersję swojego rozszerzenia pamięci 1MB - całość zbudowana jest na kostce SIMM. Oto co piszą autorzy:
now is all in one GAL + 7404, tested with 256KB and 1024KB SIMM, tested in 800XE and 130XE, compatible with 130XE, RAMBO and COMPY shop ($d301 bits compatible)
Na stronie domowej grupy Satantronic znajdziecie dwa zdjęcia, na których jest przedstawione owo rozszerzenie. Mam nadzieje, że XI przywiezie `zrobioną` atarkę na Lato Ludzików :)
- dely @ 23.7.2002 @ 13:25
- Tagi:
Kilka dni temu ukazała się nowa wersja środowiska pozwalającego uruchamiać aplikacje TOS (i nie tylko) na dowolnej maszynie. Aktualnie dostępne są źródła oraz binaria w postaci plików .rpm oraz .deb - wszystkie dostaniecie na tej stronie. Poza tym pod podanym obok linkiem znajdziecie nowe wersje obrazów dysków przeznaczone dla nowej wersji ARAnyM`a - warto ściągnąć.
Aktualnie, z powodu problemów z kompilacją, nie jest jeszcze dostępna wersja Win32, ale kiedy tylko się pojawi dam Wam o tym znać.
- dely @ 22.7.2002 @ 11:57
- Tagi:
Tak się złożyło, że aktualnie jestem w trakcie przeprowadzki i nie będę miał czasu dla atari.area. Może to się odbić mniejszą ilością newsów oraz opóźnieniami w dodawaniu kolejnych działów. Mam nadzieję, że jeszcze w tym tygodniu będę miał już internet w domu (stałka z kablówki - 0.5 Mbit) więc newsy będą się pojawiały z normalną częstotliwością. Na razie korzystam z sieci tylko w pracy, a jak to jest to niektórzy pewnie wiedzą :)
- elkabato @ 20.7.2002 @ 14:50
- Tagi:
Pod tym tajemniczym tytułem kryje się bardzo sympatyczna gra w stylu Robbo. Autorami jej są McMaster (kod, grafika) oraz Voy/SSG/Dial (grafika). Jako ciekawostkę podam, że gra powstaje już prawie trzy lata! Miejmy nadzieję, że prace już niedługo dobiegną końca.
- dely @ 18.7.2002 @ 19:29
- Tagi:
Widać postępy przy pracy nad konwersją jednej z najlepszych bijatyk na wszelkie ośmiobitowce czyli International Karate+, w skrócie IK+. Dzisiaj autorzy zafundowali nam od razu dwie wersje, oznaczone numerkami 0.82 i 0.92. Co nowego w wersji 0.92:
`Zgodnie z obietnicą wersja 0092 wyświetla animację zawodników oraz odgrywa muzyczkę. Animacja jest na razie prymitywna. Polega na wyświetlaniu wszystkich 70 faz w kółko. Ale wykorzystuje mechanizm dwubuforowania, dzięki czemu jest płynna (bez migania). Animacja jest wyświetlana z największą możliwą prędkością, przy czym prędkość ta dość znacznie zależy od tego, czy w tle gra muzyka czy nie.`
Łał, łał, łał tyle moge powiedzieć po obejrzeniu tejże bety. Muzykę do gry napisał niejaki Pinokio i musze przyznać że według mnie bije ona na głowę wersję graną przez SID`a w C64 (niestety usłyszą ją tylko posiadacze > 64KB). Nie ma co ... czekamy ! Plik pobierzecie ze strony oficjalnej.
- dely @ 18.7.2002 @ 13:49
- Tagi:
Niemiecka grupa Foundation Two wydała pierwszą betę jej nowej gry - Bremmspunkt przeznaczoną dla Atari XL/XE. Bremmspunkt będzie grą wykorzystującą interfejs MultiJoy8, dzięki czemu będzie można sobie pograć w kilka osób jednocześnie. Tematem gry są wyścigi samochodowe, a gra wyglądem przypomina (według mnie) Skidmarks czy też sławne Micro Machines.
Betę oraz screen z gry można pobrać na stronie Unconventional. Cieszy mnie fakt, że powstają kolejne gry wykorzystujące MultiJoy`a - pozwoli to bowiem na upowszechnienie tego ciekawego rozwiązania.
- dely @ 18.7.2002 @ 13:42
- Tagi:
Długo oczekiwana logiczna gra Mental Kombat, przeznaczona dla Atari 2600, jest już gotowa ! Niestety musicie jeszcze poczekać trochę ze składaniem zamówień ponieważ w produkcji są jeszcze dodatkowe gadżety, które będą dodawane do gry. Tymi dodatkami będą 2 opaski na głowę (jedna w kolorze czerwonym i jedna w żółtym). Dodatki będą dołączane jedynie w pierwszych 100 numerowanych egzemplarzach więc trzeba pilnie czekać na moment wydania. Ja się piszę :)
Więcej informacji na temat tej gry oraz zdjęcia pudełek, cartów oraz samych opasek znajdziecie na oficjalnej stronie gry Mental Kombat.
- dely @ 17.7.2002 @ 19:50
- Tagi:
Jak już pewnie niektórzy zauważyli wróciły na atari.area artykuły. Niestety jeszcze nie udało mi się przenieść ich wszystkich ale zdecydowana większość już jest.
Poza tym do końca tygodnia powinien być gotowy moduł służący do samodzielnego dodawania artykułów na atari.area - co znaczy, że każdy z Was będzie mógł opublikować samemu artykuł ! Więcej wkrótce.