- dely @ 26.7.2002 @ 21:12
- Tagi:
Na prośbę Pecusia dorobiłem możliwość komentowania artykułów. Jeśli więc macie ochotę dodać coś od siebie do jakiegos artykułu to serdecznie zapraszam. Komentować może oczywiście każdy :)
- dely @ 26.7.2002 @ 18:56
- Tagi:
Na stronie AIM pojawiła się nowa wersja oprogramowania autorstwa Pecusia przeznaczonego dla SIO2IDE. Dodano mały programik, który (cytat ze strony AIM):
`pozwala na szybką zmianę przypisania partycji do stacji Atari`
Użytkownicy tego cacka powinni szybciutko ściągnąć uaktualnioną wersje softu, bo przecież każdy chce być na czasie :)
- dely @ 25.7.2002 @ 18:06
- Tagi:
Siedząc sobie na kanale #atari8 kol. Azbest podrzucił linka do świetnego teledysku poświęconego Commodore 64. Linka podaje tylko dlatego, ze clip jest po prostu świetny i myślę, że każdy powiniene go obejrzeć.
Teledysk jest parodią znanego hitu bojzbendu Backstreet Boys. Panowie, a może nakręcimy coś podobnego, tyle że o Atari ? :)
update: W zwišzku z tym, że niektórzy klienci FTP `nie lubia` spacji w adresie link został poprawiony i teraz powinien działać bez problemu.
- dely @ 25.7.2002 @ 08:47
- Tagi:
Prace nad Highwire, czyli przeglądarką stron www dla `dużych atarek`, nabierają tempa. HighWire Development Team udostępił kolejną publiczną beta wersję oznaczoną numerem 0.07A. W tej wersji po raz pierwszy zaimplementowano obsługę styli CSS (Cascade Style Sheets) dla niektórych tagów HTML. Pełną listę zmian, jak również sam program znajdziecie na oficjalnej stronie domowej Highwire.
- dely @ 24.7.2002 @ 14:28
- Tagi:
Nie trzeba było długo czekać na pojawienie się wersji Win32 ARAnyM`a. Na tej samej stronie, do której podałem wczoraj link już dziś znajduje się wersja przeznaczona dla użytkowników okienek.
- dely @ 24.7.2002 @ 14:22
- Tagi:
Słowacka grupa Satantronic opracowała już drugą wersję swojego rozszerzenia pamięci 1MB - całość zbudowana jest na kostce SIMM. Oto co piszą autorzy:
now is all in one GAL + 7404, tested with 256KB and 1024KB SIMM, tested in 800XE and 130XE, compatible with 130XE, RAMBO and COMPY shop ($d301 bits compatible)
Na stronie domowej grupy Satantronic znajdziecie dwa zdjęcia, na których jest przedstawione owo rozszerzenie. Mam nadzieje, że XI przywiezie `zrobioną` atarkę na Lato Ludzików :)
- dely @ 23.7.2002 @ 13:25
- Tagi:
Kilka dni temu ukazała się nowa wersja środowiska pozwalającego uruchamiać aplikacje TOS (i nie tylko) na dowolnej maszynie. Aktualnie dostępne są źródła oraz binaria w postaci plików .rpm oraz .deb - wszystkie dostaniecie na tej stronie. Poza tym pod podanym obok linkiem znajdziecie nowe wersje obrazów dysków przeznaczone dla nowej wersji ARAnyM`a - warto ściągnąć.
Aktualnie, z powodu problemów z kompilacją, nie jest jeszcze dostępna wersja Win32, ale kiedy tylko się pojawi dam Wam o tym znać.
- dely @ 22.7.2002 @ 11:57
- Tagi:
Tak się złożyło, że aktualnie jestem w trakcie przeprowadzki i nie będę miał czasu dla atari.area. Może to się odbić mniejszą ilością newsów oraz opóźnieniami w dodawaniu kolejnych działów. Mam nadzieję, że jeszcze w tym tygodniu będę miał już internet w domu (stałka z kablówki - 0.5 Mbit) więc newsy będą się pojawiały z normalną częstotliwością. Na razie korzystam z sieci tylko w pracy, a jak to jest to niektórzy pewnie wiedzą :)
- elkabato @ 20.7.2002 @ 14:50
- Tagi:
Pod tym tajemniczym tytułem kryje się bardzo sympatyczna gra w stylu Robbo. Autorami jej są McMaster (kod, grafika) oraz Voy/SSG/Dial (grafika). Jako ciekawostkę podam, że gra powstaje już prawie trzy lata! Miejmy nadzieję, że prace już niedługo dobiegną końca.
- dely @ 18.7.2002 @ 19:29
- Tagi:
Widać postępy przy pracy nad konwersją jednej z najlepszych bijatyk na wszelkie ośmiobitowce czyli International Karate+, w skrócie IK+. Dzisiaj autorzy zafundowali nam od razu dwie wersje, oznaczone numerkami 0.82 i 0.92. Co nowego w wersji 0.92:
`Zgodnie z obietnicą wersja 0092 wyświetla animację zawodników oraz odgrywa muzyczkę. Animacja jest na razie prymitywna. Polega na wyświetlaniu wszystkich 70 faz w kółko. Ale wykorzystuje mechanizm dwubuforowania, dzięki czemu jest płynna (bez migania). Animacja jest wyświetlana z największą możliwą prędkością, przy czym prędkość ta dość znacznie zależy od tego, czy w tle gra muzyka czy nie.`
Łał, łał, łał tyle moge powiedzieć po obejrzeniu tejże bety. Muzykę do gry napisał niejaki Pinokio i musze przyznać że według mnie bije ona na głowę wersję graną przez SID`a w C64 (niestety usłyszą ją tylko posiadacze > 64KB). Nie ma co ... czekamy ! Plik pobierzecie ze strony oficjalnej.