1

Temat: W odpowiedzi na Corine

Jako ze Coriny dlugo nie bylo, a ja pracowalem nad czyms innym (rozszerzeniem pamieci wraz z sdx i rtc, ktore by sie wkladalo a nie lutowalo), a na atarionline pojawila sie informacja o Pangu i tym, ze Tebe nie chce przerabiac Panga na Corine wymyslilem cos prostego - dostep do D501 dla przelaczania bankow tak ROM (FLASH) jak i RAM, 512k Flash, 512k SRAM, calosc reprogramowalna z poziomu Atari
policzylem koszty - wyslalem notke Nostemu, czy jest zainteresowany - projekt chcialem oddac za darmo - nie byl, bo Corina tusz tusz
coz... i tak sobie zrobilem :)

Cart jest calkowicie rekonfigurowalny - tak ilosc pamieci RAM i ROM moze sie zmieniac w zaleznosci od potrzeb, jak i jego zachowanie funkcjonalne - wlacznie ze sposobem bankowania

Trub zobowiazal sie napisac flasher dla tego mojego cusia, a ja moge zobowiazac sie rozdac 3 sztuki wsrod developerow (wyprodukowano 6 sztuk - jedna idzie do Truba, jedna dla mnie, druga gola plytka dla mnie do portfolio, no i zostaje 3)

A tak to wyglada:

http://spiflash.org/proto/foocart.jpg

Ostatnio edytowany przez Candle (2009-12-01 19:11:17)

przechodze na tumiwisizm

2

Odp: W odpowiedzi na Corine

Zainteresowanie z mojej strony jest, niestety - póki co brak środków. Możesz podać jakieś szczegóły (ewentualnie na priv, jeśli nie chcesz czegoś rozpowszechniać)?

Sikor umarł...

3

Odp: W odpowiedzi na Corine

nie mam nic do ukrycia - egzemplarze dla developerow kosztuja 25zl + wysylka (cena pcb + xlinixa i regulatora LDO (od spodu)
nie placicie za ram i rom bo te mam w dosc duzych ilosciach i nie musze ich kupowac
co prawda rom to tylko 020 (256k) a pamiec bedzie albo 512k albo 128k ale to wystarczy zeby wyprobowac zabawke ;]

acha - tylko badzcie samokrytyczni z tymi "developerami" - wymagam, by ktos kto takie cos chce mial jakis dorobek jesli chdzi o wydawanie czy pisanie gier

wiem ze 3 sztuki to niewiele, ale cale zamowienie to prawie 400zl i zwyczajnie nie moglem sobie pozwolic na wiecej

przechodze na tumiwisizm

4

Odp: W odpowiedzi na Corine

Cena zacna i chętnie bym się pisał, ale moje "zdolności programistyczne" niestety w tej chwili mogą być niewystarczające. Tym niemniej - jeśli się nikt nie zgłosi poproszę o zarezerwowanie jednej sztuki póki co, a w wypadku ewentualnego domawiania płytek - poproszę o sztuk 3. Taką sumę pewnie jeszcze jestem w stanie wysupłać.

Sikor umarł...

5

Odp: W odpowiedzi na Corine

i tak trzeba banki zmienic z 4000..7fff na 8000..9fff

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

6

Odp: W odpowiedzi na Corine

Candle.... na te cacko gdy ten flasher powstanie bedzie mozna ładowac stare gierki ? ...( kilka nascie sztuk) ?

"wszystko się kiedyś kończy......."

7

Odp: W odpowiedzi na Corine

Candle gratuluje!
Tak jak Ci pisalem - zainteresowanie z mojej strony bylo. Tyle, ze nie zmienia sie konia na 5 minut przed koncem wyscigu.
W Corine i ja i inni ludzie zainwestowali mase pracy, czasu i pieniedzy. Sa dwie gry przygotowane na tą platforme, powstaje trzecia.
Tak sie mowi: hop siup i nowy cartridge. Ale dostosowanie gry, testy, itp itd trwaja tygodniami.

Jestem jednak pelen podziwu dla prostoty projektu, przy zachowaniu uniwersalnosci. No i dla szybkosci powstania gotowych egzemplarzy.
Kazdy nowy "nosnik" jest cenny dla wszystkich piszacych i wydajacych gry :)

8

Odp: W odpowiedzi na Corine

bebe: marudzisz
stryker: jak najbardziej - do tego wystarczy wersja bez pamieci ram
nosty: rozumie, sam wiem najlepiej ile to kosztuje - ale ja jestem sam ;)

przechodze na tumiwisizm

9

Odp: W odpowiedzi na Corine

Ja się piszę na 1szt. ofkoz !
A Tebe chcesz ?

A Sikor to chyba za dużo chce. Candle - limituj!


Candle napisał/a:

....czyms innym (rozszerzeniem pamieci wraz z sdx i rtc, ktore by sie wkladalo a nie lutowalo), ....  cos prostego - dostep do D501 dla przelaczania bankow tak ROM (FLASH) jak i RAM, 512k Flash, 512k SRAM,

sdx i rtc ?
rozszerzenie pamięci?   D301 <> D501

Ostatnio edytowany przez pajero (2009-08-06 21:13:33)

10

Odp: W odpowiedzi na Corine

w koncu mialem kwilke zeby pchanc to kawalek dalej - narazie to odapala sie "asteroids" :)
dzieki pozawracaniu dupska Sebanowi udalo sie ustalic co jest nie halo - wystapil czynnik Gamma (Zaxon wie co to za czynnik :D)

na http://ftp.pigwa.net/stuff/collections/ … -%20Games/ sa rowniez wieksze obrazy niz 8k - jesli ktos mogłby napisac jak sa mapowane, to chetnie je supportne ;)

przechodze na tumiwisizm

11

Odp: W odpowiedzi na Corine

http://www.atarimax.com/jindroush.atari.org/acarts.html

dużo pracy do wykonania ;)

12

Odp: W odpowiedzi na Corine

No tak, czynnik Gamma to niefart na calej lini, z reguly wlasnie konczy sie na zawracaniu glowy osobom bogu ducha winnymi miłym wieczorem bądź nocą spędzona  na wykrywaniu  . Juz wiesz czemu Zaxon lubi czerwien? Bo mu sie lepiej optycznie wykrywa czynnik gamma.Hehe

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

13

Odp: W odpowiedzi na Corine

czynnik gamma widac w dowolnym kolorze soldermaski - niewatpliwie najlepiej widac go jesli ten kolor jest przezroczysty, ale to chyba nie o to w tym wszystkim chodzi ;)
najzabawniejsze jest to ze ostatnimi czasy czynnik gamma wystepuje tylko na plytkach ktore wezme do skladania prototypu, a pozostale wykonywane w takiej partii sa zazwyczaj ok
czyzby cos chcialo mi powiedziec "zmien wykonawce pcb"? :D

tak czy inaczej to znow wielkie dzieki dla Sebana, a co do ilosci pracy - to raczej hobbystycznie do tego podchodze, patrzac co faktycznie jestem w stanie zaemulowac tym moim cart'em
w tej chwili na tapecie jest xegs super cart (128k) i musze przyznac ze swoboda jaka ten projekt daje jest nadzwyczajna
xegs super cart zajmuje okolo 20% zasobow ukladu cpld

przechodze na tumiwisizm

14

Odp: W odpowiedzi na Corine

hehe ;) 8% ukladu zajete i crime busters lata :D

po malych optymalizacjach:

CS0<='1';
RD4<='1';
RD5<='1';
WR0<='1';
WR1<='1';

AB(3 downto 0)<=BA when s4='0' else "1111";
AB(5 downto 4)<="00";
ROM<=S4 AND S5;

CLK<=NOT (NOT CCTL AND PHI2);
RD<=NOT (PHI2 AND RW);

Bank_Address:    process (clk,DataIn)
    begin
        if    rising_edge(clk)    then
            BA<=DataIn(3 downto 0);
        end if;
    end process;
   
i wsio :D

przechodze na tumiwisizm

15

Odp: W odpowiedzi na Corine

No to jeszcze tylko jakis uczciwy loader ktory generuje ATR do flashowania carta z dowolnego pliku  i Atarimax wypada z rynku.

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

16

Odp: W odpowiedzi na Corine

SDX v4.42 w wersji 256k:

CS0<='1';
RD4<='0';
WR0<='1';
WR1<='1';

AB(0)<=NOT BA(0);
AB(1)<=NOT BA(1);
AB(2)<=NOT BA(2);
AB(3)<=NOT BA(4);
AB(4)<=BA(5);
AB(5)<='0';
ROM<=(S4 AND S5) OR BA(3);
RD5<=NOT BA(3);

CLK<=NOT (NOT CCTL AND PHI2 AND A_Bus(7) AND A_Bus(6));
RD<=NOT (PHI2 AND RW);

Bank_Address:    process (clk,A_bus)
    begin
        if    rising_edge(clk)    then
            BA<=A_Bus(5 downto 0);
        end if;
    end process;

tada :D

9% ukladu zajete ;)

przechodze na tumiwisizm

17

Odp: W odpowiedzi na Corine

AAAAAAAA, niech go ktos powstrzyma bo zaraz wyda carta z calym dorobkiem atari na raz

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

18

Odp: W odpowiedzi na Corine

wiesz, Zax, to by nawet nie było takie złe... :D

...byle tylko nie było tam tyle "różnych" wersji każdego pliku jak u Kaza ;-)

___
Press play on tape...

19

Odp: W odpowiedzi na Corine

Brawo Candle :)

pomidor

20

Odp: W odpowiedzi na Corine

candle - to moze jeszcze gdzies na dipsłiczach przełączalny typ carta? chyba ze da sie jakoś programowo (np. programując z poziomu atarki cpld)
tj. przełączyć typ carta, wrzucic do jego ramki/flaszki odpowiedni image - i smiga z nowym zestawem.

btw. ram podtrzymywany bateryjnie?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

21

Odp: W odpowiedzi na Corine

Warto było czekać tak taki full programowalny (VHDL/Verilog) uniwersalny cart mający SRAM + FLASH :) Teraz można wszystko na co zmieści się w CPLD :)

Jell: nie bluźnij, jakie dip-switche... możesz wszystko programowo z poziomi Atari.

Seban

Ostatnio edytowany przez seban (2009-10-26 10:22:55)

22

Odp: W odpowiedzi na Corine

seban: no same pliki do programowania cpld sa maluczkie, to by mozna z poziomu atarki przeprogramowywac ukladzik ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

23

Odp: W odpowiedzi na Corine

A tymczasem...

MaxFlash w wersji 8mbit (gorne 4mbit zamapowane na RAM SuperCarta)

RD4<='0';
WR0<=NOT (PHI2 AND RW);
WR1<=NOT (PHI2 AND RW);

AB<=BA(5 downto 0);
ROM<=S5 OR BA(6);
CS0<=S5 OR NOT BA(6);
RD5<=NOT BA(7);

CLK<=NOT (NOT CCTL AND PHI2);
RD<=NOT (PHI2 AND RW);

Bank_Address:    process (clk,A_bus)
    begin
        if    rising_edge(clk)    then
            BA<=A_Bus(7 downto 0);
        end if;
    end process;

oczywiscie calosc jest flashowalna ;)

przechodze na tumiwisizm

24

Odp: W odpowiedzi na Corine

wow, a kiedy to kupimy?

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

25

Odp: W odpowiedzi na Corine

nigdy
do lizania przez szybke - nie ma chetnych

przechodze na tumiwisizm