obraz z apple 2 z rozdzielczosci x280 rozciagnieta na ekran atari:
ciekawe czy na atari mozna skorzystac z tej sztuczki: http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=5236
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Rogul 1.0f Poprawki i nowe funkcje
a8rawconv GUI Graficzny interfejs użytkownika (GUI) dla narzędzia a8rawconv
TNFSD-GUI Graficzny interfejs użytkownika dla serwera TNFS
Wywiad z Bocianu na AtariOrbit Wojciech "Bocianu" Bociański, znany w naszym środowisku programista, udzielił wywiadu serwisowi AtariOrbit.
FujiNet. Artykuły odkrywające możliwości Jak urządzenie łączy Atari z nowoczesnością, umożliwiając społecznościową rywalizację w grach i korzystanie z sieciowego OS.
atari.area forum » Fabryka - 8bit » apple II
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
obraz z apple 2 z rozdzielczosci x280 rozciagnieta na ekran atari:
ciekawe czy na atari mozna skorzystac z tej sztuczki: http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=5236
Nie wiem czy z tym rozciąganiem to jest dobry pomysł. Pierwsze co mi przyszło na myśl to "przepraszamy za ustarki techniczne". ;)
Ale jakby jakiś a'la panel ze sprajtów zrobić po prawej stronie albo może spróbować "przesunąć" pozycję ekranu nieco w prawo, to by było extra. No i, kurczę, to Impossible Mission by się przydało...
280 punktów w linii i stąd co 8 pikseli widać pionową kreskę przy konwersji na szerokość 320?
A gdyby tak przerzucić natywną rozdziałkę, dostosować displaylistę tak, aby odczyt kolejnej linii do wyświetlenia miał miejsce do 36 bajtów, a krawędzie gdzie pojawi się "kaszana" zasłonić duchami ? ja wiem, że odpowiednika COLOR 1 Basica nie da się duchami zasłonić, da się natomiast zasłonić tło duchami i nadać mu kolor taki jak posiada COLOR 1, wtedy wprawdzie pojawią się 2 prostokąty po bokach (lub jeden duży z jednej przy innym adresowaniu ekranu).
nie moge wygooglac opisu ukladu graficznego apple... z tego co zauwazylem to:
1. najstarszy bit kazdego bajta danych ekranu jest pomijany (apple wyswietla tylko 7 bitow grafiki), do wyswietlania pobiera 40 bajtow na linie ?
2. nie moze wyswietlic bajtow $xx78-$xx7f i $xxf8-$xxff (16 bajtow z kazdej strony)??
3. stosuje kolejnosc little endian dla bitow w bajtach do wyswietlania na ekranie ???
jesli chcemy przeniesc grafike statyczna to nie ma problemu zobaczymy dokladnie to samo co na apple (powyzej jest z tym 7 bitem), ale ruchome obrazki... kaszana.
Wydaje mi się, że klucz jest w tym artykule, który przytoczyłeś - Ale od czego wówczas byłby szósty bit ?
Apple II wyświetlał piksele składające się z dwóch punktów: zielonego i purpurowego. Włączenie obydwu powodowało pokazanie na ekranie białego punktu. Co ciekawe, firma Microsoft przygotowała dla Apple II interpreter języka Basic, w którego dokumentacji wyraźnie zaznaczane jest istnienie mechanizmu powiększającego rozdzielczość poziomą obrazu.
może trzeba znaleźć dokumntację do tego basica ? :D
A gdyby co 8 linię wyświetlać dwa razy (wyprowadzać na ekran 2 piksele, tylko raz pobierając wartość)? W ten sposób działa skalowanie w prostszych programach graficznych - może efekt nie będzie rewelacyjny, ale na pewno "ciągły" :)
ale tu masz tryby znakowe, to praktycznie zostaje albo wyłączanie siódmego, albo rolowanie z 6tego na siódmy bit...
No właśnie :) Bodajże w pecetowym trybie tekstowym 8x16 działało to podobnie.
Co to za gierka na lewo od Zorro?
Another World?
ps. już nie istotne - impossible mission (wpis mikera był podpowiedzią ;) ), podobna lokalizacja mnie zmyliła :P
galaxian z apple2 na atari8: http://atari.pl/galaxian.xex
---
prosze o przeniesienie watku do fabryki 8bit (od czasu do czasu bede tu umieszczal posty dotyczace portow z apple2)
Cóż, działa... :) Prawdopodobnie przez przypadek ;)
Tak jak rozmawialismy w Krakowie, gra budzi we mnie ambiwalentne uczucia...
Mam wrazenie ze ta wersja jest bardziej zgodna z oryginalem arcade niz wszystkie dotychczasowe wersje na Atari?
Grywalnosc znakomita! Dawno nie poswiecilem temu tytulowi tyle czasu co przed chwila.
I to sa plusy.
O drobnych minusach nie bede pisal, bo wiem ze zostawiles je swiadomie :)
Genralnie chodzi o to ze gra wyglada na Atari gorzej niz na Apple II, a moglaby (i powinna!) wygladac lepiej, prawda?
W sumie Nosty ma rację, zwłaszcza, że obrazek tytułowy The Fendera wzmaga apetyt na początku ;)
A gdyby tak jednak B... :O No dobrze, napiszę na głos - Barbariana z C64? ;) Grafika cała do zerżnięcia z komody, gra chyba niezbyt skomplikowana do konwersji (zgaduję, bo zna się na tym xxl a nie ja) a hit nad hity, którego tak naprawdę nie mamy na Maluchu (wersja z LK Avalon się nie liczy i lepiej by jej nie było ;) ) Taka sławna gra znalazłaby się w panteonie atarowych konwersji/remakeów, obok Knight Lore, Bomb Jack, itp.
/OT ;)
No ja zrozumialem jak tlumaczyles, ze zeby wywalic te pionowe linie byloby mnostwo roboty, ale podkolorowanie baz na zielono a ufo na czerwono jest chyba banalne, a wtedy gra bylaby zupelnie zgodna z arcade :)
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » apple II
Wygenerowano w 0.025 sekund, wykonano 70 zapytań