1

Witam

Puszczam w świat beta playerka do sidów, na razie nie ma opcji ladowania ale można posłuchać kilku różnych sidów z archiwum.
Pracuję na relokatorem do pamięci i loaderem tak że może ukaże się wkrótce  :D

Link do pliku:

http://www.atariage.com/forums/viewtopi … 365#678365

Niestety , nie miałem możliwości udostępnić tego inaczej.
Miłego słuchania przez weekend  :)

2

zaj... sprawa :)

A takie pytanko: starczy cykli, zeby puscic sida w stereo (2x3chn na 2 pokeye)? Domyslam sie, ze nie :/

3

Wypas!

4

Kucam z wrażenia. Świetna robota !!!!

All I hear is the sound of me falling on the ground

5

Ktoś już zawiadomił komodorowców ? :)

Tylko trzeba im powiedzieć żeby jak nie mają sprzętu to odpalali na atari800winpl 3.1.

6

e to ja mam coś spieprzone z directx bo już dobrze słychać na waveout.

7

:o
C O O L

p.s.
ciekawe czy wyjdzie wersja dla Covoxa :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

8

No... covox i atari gra sida lepiej niz komoda :)

9

8O  8O  8O

10

Czemu takie zdziwienie - przecież w Reditusie w wybieraczce do banków i end parcie były Sidy  :D

11

Illumination - super zarówno w oryginale jak i na Atari...

Święty - genialna robota !

pomidor

12

Ale - już na party miałem takie wrażenie - że ludzie tego jakby nie zauważyli na party. Muzę w wybieraczce sam wziąłem za 'zwykłe' sample, a skrol w końcówce leci ciut za szybko i trudno było na party przeczytać.
Ja wiedziałem akurat, że będą sidy, bo mi Ptica powiedział.

13

No tak, bo za sprawą sprzętu SIDsound na kompotach brzmiał jak stare radio / lub jak przez metalową RURE. .  :D  :D  :D hehehe;- roxior!!!

A tak swoją drogą Epijak pisze megaplayer (NeoPlayer dla ścisłości); o budowie plug-in'owej. Niebawem info; jak należy pisać owe pluj-iny; to z myślą o SIDsound - czyli jak z tego jasno wynika MP obsługujące nie tylko format NEO, lecz pozostałe msx + grafa....

Panowie;- oby tak dalej!! 8O  :D  :o  :lol:  :oops:  :twisted:  :rolleyes:  :(  :o  :x  :!:  :arrow:  :o  :);- ciekawe, co na to Commodore..??

Kontakt: pin@usdk.pl

14

nie jest zle... jakies 85% nazwijmy to "emulacji" sid'a ... jednakze te 15% jeszcze brakuje - slychac to na niektorych kawalkach "demo" :P

jezeli zrobisz te 15% to bede pod bardzo wielkim wrazeniem :) nawet w ramach testow jestem gotowy poswiecic swoje commy ;) + prosba ... konwertnij lepsze kawalki.. np. jeff'a, shogoon'a, etc. ... zobaczymy jak zabrzmia na xl/xe kawalki z takich dem jak np. tower power (camelot), access denied, radio napalm(reflex).

15

Witam!

Podziwiam mozliwosc odgrywania sidow na Atari. W zwiazku z tym mam pytanie jak to to dziala. Czy jest to emulacja programowa sida, a to co sie wyemuluje puszczane jest jako sampling? Czy tez sid "gra bezposrednio" na ukladzie odpowiedzialnym za dzwiek w Atari?

Pozdrawiam Wszystkich, Adam

16

skrol w końcówce leci ciut za szybko i trudno było na party przeczytać

w takim razie wcisnij tam i przytrzymaj klawisz <Shift>   :)

17

No - fajnie, jestem pod wrażeniem. W sumie wszystkie ładnie grają oprócz PART_T i Cybernoid'a, zwłaszcza jak częstotliwość w górę wyskakuje - ale wiem, czepiam się! :lol:

Miło, że prace w tym temacie posuwają się naprzód - w życiu nie myślałem, że atarka może tak zagrać.

Pozdrówka! :)

I Ty zostaniesz big endianem...

18

nie martw sie Miker, Swiety napisze wersje dla Covoxa i CPU16bit, tak ze bedzie lepiej niz w oryginale ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

19

no - to jeszcze playerek *.AVI w ASCII i będzie QL! :P

I Ty zostaniesz big endianem...

20

W avi jak w avi, ale koles od myide puszcza filmy w czyms w rodzaju mpgow

21

To nie sa mpgi - przeanalizuj 10 linijkowy kod odtwarzacza...

22

a, to sorry.... nie ogladalem tego jeszcze. Widzialem tylko filmik na grzybie na ktorym gosc to pokazuje.

23

Cool!  :twisted:
A wracając do temata: posłuchałbym sobie na JIL muzy z Commando, 1942, Ghosts'n'Goblins itd... (ciekawe czy dadzą się słuchać), no i może jakichś naprawdę dobrych współczesnych. :)

I Ty zostaniesz big endianem...

24

Beherit:

Cały engine sid playera opiera się o soft- synth czyli granie na samplach, które są odtwarzane co 2 linie rastra. Sampe są odtwarzane z różnymi offsetami dzięki czemu łatwo można uzyskać modulację PWM. Inna sprawa jest z szumem - szum jest generowny na generatorach pokeya ponieważ daje to lepszy efekt - tu byłby problem z Covoxem - szum mógły być nieco metaliczny ale mam pomysł jak to ominąć.
Zatem playerek jest hybrydą pomiędzy pokeyem a softsynthem.
:D

Miker:

Częstotliwośc próbkowania jest jakieś 8khz więc dobrze słyszalne są częstotliwości do ok4 khz, powyżej następuje tzw oversampling i dźwięk robi się nieprzyjemny ale to już sprawa szybkości procka.  :(


Inne sidy wkrótce.

Slaves:

Niestety nie wszystko da się zaemulować - sprawdź sobie doca do playsida pod winampa. Z tego co pamiętam to dla poprawnej emulacji wymaga 300 Mhz procesor w Pc a to za sprawą filtrów które w sidzie są nagminnie używane.  :?
Tu musiałby być procesor dsp lub sprzętowy filtr ale lepiej w takim przypadku wsadzić oryginalnego Sida!

W każdym razie prace idą naprzód.
:)

25

Liczę na jakiś konwerterek (czy to skomplikowane?), ludzie będą SIDy robić, a Mistrzu niech zajmie się ważniejszymi sprawami...

Jak bardzo obciąża to procek?