Poczytałem nieco o programowaniu Atari 2600 (całkiem ciekawa zabawka). Obejrzałem nieco screenshotów i znalazłem ten:
Atari 2600
i stąd temat multiplexing duszków...
Szkoda, że nikt się nie podjął napisania automatu do portowania gier z 2600 do XL/XE. Patrząc na opis byłoby to trudne ale możliwe ;-).
Za to ten zrzut z gry dla 2600 podpowiada jak można w łatwy i w miarę mało uciążliwy (dla gracza) sposób zrobić x2 ilość spritów w Atari XE/XL z użyciem miksu interlace + "doublescan".
Na każdej ramce widać wtedy wszystkie duszki tyle, że każdy z duszków byłby pokazywany "połowicznie".
Chyba, że istnieją gry, które ten "patent" podchwyciły i używały?
1985? - DA'Fuzz, 1987? - Meritum, 1989? - Atari 130XE, 1992 - PC/AT, 2008 - Atari 130XE + Meritum