http://titan08.free.fr/cpc_vs_c64/
gfx fight competition
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Bałagan » CPC vs C64
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
http://titan08.free.fr/cpc_vs_c64/
gfx fight competition
Jezeli chodzi o jakosc grafiki na cpc to mi sie zawsze podobala. Niestety, zachwyt opadl jak pogralem na owej maszynce. Grywalnosc jest bardzo niska (IMO). Kto gral ten kmini.
fakt !!! dodam tylko ze czesc gier robiona na kolanie , zrodlowo z trumny
cos a la Uridium , Jack the Nipper ....
grałem (miałem) kiedys CPC 464 i faktycznie mułowaty był... dodatkowo muzycznie mnie wtedy męczył...pierdziało z głośników miast przygrywać, normalnie w grze przeszkadzało. Plusem były topowe wtedy tytuły na tej maszynce. A po latach stwierdzam,że mimo wszystko komp miał swój klimat. Jakiś czas temu przyjrzałem się też scenie na tego kompa (głownie Francja,Szwajcaria,UK i Benelux) no i nawet fajnie to wygląda.
polecam zapoznać się z:
http://www.cpcscene.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Amstrad_CPC_games
http://radio.cpcscene.com/
http://www.amstradcpc.info/ niezłe graficzki
http://www.cpczone.net/
nie widzialem ani jednej gierki na cpc wykorzystujacej mozliwosci tej maszyny:
- 16 hardwarowych spritow z osobna paleta (nie jestem pewny ale chyba 16 kolorowych)
- dma dla dzwieku - (cos podobnego robi psychol z gtia2)
- system podobny do atarowego dli
- h/v scroll sprzetowy
a co widzimy w grach? scroll co 4/8 punktow, soft sprity z ta sama poleta, dzwiek z aygreka
o przepraszam w tym programiku to jest wykorzytane: http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=4083
:DDDDDD
Ja zawsze mialem wrazenie, ze CPC byl za slaby do obslugi takiej grafiki. CPC musi obsluzyc 2x wieksza ilosc pamieci ekranu niz w Atari. Przynajmniej tak to sobie tlumacze (choc w Z80 sa jakies magiczne rozkazy do przenoszenia calych blokow pamieci). Nie ma tez odpowiednika Antica i np scroll mial imho beznadziejny.
Ale niektore gry wygladaly swietnie i byly bardzo grywalne. Moj faworyt to Prohibition, ktora skonczylem. Wysoka rozdzielczosc tez w niektorych grach robila wrazenie. No i mial ZYWE kolory (czerwony!).
A co do porownania: czy rzeczywiscie C64 wyswietla 16 kolorow w 320x200 jak pisza na poczatku??? To chyba jakas pomylka - toz to bylaby CGA! Ale na obrazkach faktycznie kolorow jest znacznie wiecej niz na Atari. Musze pocztac o tym - C64 nigdy mnie nie pociagalo.
Patrzac na porownanie jestem zaskoczony ze roznic jest tak malo. Niektore tytuly wrecz lepiej wygladaja na C64 (R-Type). Zgadzam sie, ze powodem moze byc "klepanie" wersji na rozne platformy jak najszybciej, bez wykorzystywania mozliwosci maszynki.
Pewnie jest kilka gier pisanych specjalnie na CPC, ktore by nas zakasowaly...
--
Wlasnie sie wczytalem w post XXL: sprzetowy scroll v/h?! Nie wierze. Tak jak piszesz, w pamiec zapadl mi toporny przesuw, dobrze jak sie obraz nie "lamal" przy tym w polowie.
C64 wyświetla 16 kolorów w 320x200, z tym że tylko 2 na blok 8x8 o ile sie nie myle (bez tricków).
Patrząc na te grafiki to musze powiedzieć że te tam gdzie grafik sie postarał grafika na CPC jest ładniejsza. Niestety raczej rzadko sie starali :(
probka mozliwosci cpc: http://pl.youtube.com/watch?v=H7m18p2iklM
czytalem o mission genocide (wyglada kiepsko) ktora uzywa sprzetowego scrolla.
... mam winape, ktos powie mi jak odpalac gierki z dyskow?
xxl - dosc ubogie to demo, ale animacja kulek godna ST/Amigi. Pewnie to te sprite'y zebrane do kupy.
C64 wyświetla 16 kolorów w 320x200, z tym że tylko 2 na blok 8x8 o ile sie nie myle (bez tricków).
To jest tzn tryb hires, drugi w standartowy to multicolor wtedy jest 160x200 i 4 colory w bloku 4x8. Swoja droga
az dziw iz przy takich ograniczeniach da sie robic tak senswone produkcje.
xxl - zwroc uwage, ze to demko jest na Amstrada CPC+, a wiec sprzetu podrasowanego sprzetowo, w stosunku do zwyklego CPC, w 1990 roku (po pieciu latach istnienia na rynku Amigi i ST):
http://en.wikipedia.org/wiki/Amstrad_CPC#Plus_models
Na C64 jest przecież tylko jeden tryb graficzny. 3 na 5 w tonacji brązowo-brązowej. :>
...ale animacja kulek godna ST/Amigi
phi!...ST? nie widziałem tu chamskich oldschoolowych borderów lecz panoramix:P
UPDATE:
możecie także porównać kilka gierek z CPC pod kątem XL/XE:
http://pl.youtube.com/watch?v=kb6DvH1Yb0E BMX Simulator
http://pl.youtube.com/watch?v=iQ5GdkwS2u8 Rampage
http://pl.youtube.com/watch?v=azr5UeCQpPM Footballer of the Year
http://pl.youtube.com/watch?v=xUAFe5n42RU Who Dares Wins II (znacznie szybszy niż na Atari:)
http://pl.youtube.com/watch?v=1_C9HhoYPMQ Grand Prix Simulator
http://pl.youtube.com/watch?v=_9S8DvimBdo pokazik dla Pinokia
http://pl.youtube.com/watch?v=aQdKVVRR6WQ kompilacja bijatyk na CPC
http://pl.youtube.com/watch?v=xUAFe5n42RU Who Dares Wins II (znacznie szybszy niż na Atari:)
Tylko, ze na Atari jest szybki scroll pionowy, a na Amstradzie nie ma zadnego. Poza tym Atari na rynku zaistnialo w 1979 roku, a Amstrad w 1984, rok wczesniej niz Amiga i ST - porownaj z tymi dwoma ostatnimi :)
nie mowiac juz o szpanerskim CPC ( PLUS )
rzeczywiście, grafika ładniejsza - poziom rzeczywiście bardziej zbliżony do Atari ST/Amigi niż ośmiobitowca
Graficznie faktycznie bliżej do 16-bitowców niż do Atari. np taki Rampage wygląda o niebo lepiej niż na Atari, tyle że akcja jakaś taka powolna.
tu jest sliczny hscroll sprzetowy http://pl.youtube.com/watch?v=MavWmgzr2 … mp;search=
To porównanie pozwala sobie uświadomić jak wiele gier NIE ukazało się na 8-bitowe Atari.
Btw. Z czym możnaby porównać Atari żeby to Atari wypadło lepiej? ;)
Btw. Z czym możnaby porównać Atari żeby to Atari wypadło lepiej? ;)
ze starszym modelem atari ;)
A dla fanow dem calkiem niezle 3d: http://pl.youtube.com/watch?v=yTBjuX4EYIY
Fajne scenki w demku. Jestem ciekaw jaką organizację ma ekran w CPC, bitplany ? AY-owa muzyka bardzo mi przypominała klimat z dem na Atari ST ;)
Graficznei faktycznie ma spore możliwosci: http://en.wikipedia.org/wiki/Amstrad_CPC ale nie napisali o organizacji ekranu :(
1,2,4 bity na pixel cos jak na atari ;-) tylko, ze te pixele sa 2 razy mniejsze na cpc.
"i tak powiem"
nie ma sie co podniecac, amstrad ma niezla grafike owszem, kolorki itd. ale co z tego? konstruktorzy popelnili jeden zasadniczy blad, dali kosc graficzna do ktorej bez silnego cpu nie podchodz. upakowali z80, mimo swoich niewatpliwych zalet (np. przesylanie slow nie tylko bajtow - co dla niektorych juz jest wystarczajace aby zaliczyc proca do 16bitowych) to przeniesienie grafiki 16px na 16py na amstradzie w porownaniu z zxtrumna odbywa sie ok. dwa razy wolniej, w porownaniu z atarka czy komoda cpc wypada rownie zle. sytuacje poprawila wersja "+" ktora rozklada wszystkie 8bitowce ale co z tego, gdy pojawila sie wersja plus wszyscy mysleli juz o amigach ;-)
slowem cpc jest fajny do statycznych obrazowa nie do gier. do gier najlepsze jest male atari.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Bałagan » CPC vs C64
Wygenerowano w 0.026 sekund, wykonano 68 zapytań