1

Helou,

chcialbym zapytac, czy ktos mial do czynienia kiedykolwiek z produkcja seryjna kartow 128 kb, banki 16 * 8kb, jesli tak, to chetnie nawiaze wspolprace proszac na priva luberda@sacz.pl o szczegoly dot. spraw technicznych i kosztow, ktore pokrywam w calosci w przypadku ew. masowo popelnionej produkcji..... Historia, czyli nowa gra o dwoch takich co ukradli dwa slonca, ale maja tylko jeden ksiezyc nadchodzi! hehe... AD. 1995-2005... uporalem sie ze sprajtami softwarowymi i rowniez z przesiadka na Madsa - TEBE dokad zmierzasz :o szacunek za narzedzia! Testy dostepne juz wkrootce!

pozdro dla wszyskich i jak pisalem "Stryjkowi" zjawie sie w Krakowie i okolicach w sierpniu, beda browce!!! :twisted:

2

w Krakowie? :)

3

pokrywam w calosci w przypadku ew. masowo popelnionej produkcji.

Lizart jezeli chcesz tego carta zrobic na epromkach to mam dostep do tanich 27c512 czyli 64KB..

[ Dodano: 07.05.2005 23:35:52 ]

jak pisalem "Stryjkowi" zjawie sie w Krakowie i okolicach w sierpniu, beda browce!!!

szkda ze mnie tam nie bedzie :) ... dopiero wtedy wracasz z zachodu ? :>

"wszystko się kiedyś kończy......."

4

ano w Krakowie  :D
calosc nie wejdzie na 64kb, 128 byc musi, a jak ten eprom sie ma do przelaczania 8000-bfff? i jak to dziala? o ile andy i ory kumam, o tyle z elektronika atari malo mam wspolnego... :? no i zakladam ze bedzie kompatybilne z xl/xe

5

calosc nie wejdzie na 64kb

no to na plytce umiesci sie dwa takie ale czy toto bedzie sie nadawac niech sie wypowie kto inny ;-)

"wszystko się kiedyś kończy......."

6

wlasnie, z tego co wiem to malo jest gier, ktore fucktycznie wymagaja 128kb...  czas to zmienic... btw Krakowa dam znac jak bede blisko ;)

7

Dobrze by bylo gdybys dal znac wczesniej niz godzine przed przyjazdem.

A co do epromow.. zawsze mozna uzyc dwoch i puscic przez jakas bramke, ale to chyba marnotrawstwo

8

no chyba normalne jest, ze z dworca nie zadzwonie i z walizka prosto nie wskocze...  :)  aczkolwiek jakies ew. lokum byloby wskazane, bo jak wjade to chyba troche zabawie... jeste stfurcza bestia  :mrgreen:

[ Dodano: Sob Maj 07, 2005 23:23 ]
128 kb to minimum dla tej gry, 64kb (prawie) zajmuje dzialajacy jeden level. olalem loadery i versje file, bedzie kart, albo ladowane wszystko od razu do ramu, innego wyjscia brak, dla wytrwalych nocnych i nie pijanych wrzucam attention.rmt

9

A ja nie rozumiem, czemu CART ONLY... loader dobry jest dostępny, trzeba tylko "zaczepić" lewiS'a w tej sprawie. A w ogole to w dobie twardych dysków i wojującego SDX-a wpychanie szóstego z kolei carta do atarki (joł crack-off!) napawa mnie przerażeniem.  8O

Btw. fajna muza! :)

I Ty zostaniesz big endianem...

10

dzieki, muza jest do gry...
co do cart only hmmm, pomysle jeszcze na pewno wchodzi w rachube wersja zaladuj calosc i killOS...

[ Dodano: Nie Maj 08, 2005 9:09 ]
jeszcze jedno pytanko, ile cykli trwa w praktyce przelaczanie bankow, ktos sie chyba w tej sprawie kiedys wypowiadal, z tego co pamietam odnosnie gry commando :?:

11

przelaczanie bankow carta czy bankow extramu? :)
Ogolnie to zawsze myslalem, ze samo przelaczenie banku extramu to kwestia zmiany wartosci portb... czyli jakies lda z tablicy w ktorej mamy zapisane numery wykorzystywanych bankow i sta do d300?
prosze mnie poprawic jesli sie myle bo ja jeszcze w tej materii nieopierzony

a co do pytania o karta.. pytasz jak technicznie (jakie elementy znajduja sie w cartridge'u) rozwiazane jest przerzucanie bankow czy pytasz jak to wyglada z punktu widzenia programisty?
O ile emulator mnie nie oklamuje to w karcie XEGS masz, jak wspomniales, 16x8kilo przelaczane pod 8000..BFFF przy czym ostatni bank jest na stale pod A000 (czyli jak kazdy grzybiarz wie w segmencie vga ramu;) )

muza.. slyszac stare ale jare produkcje sadze, ze stac Cie na wiecej

12

chodzi mi o przelaczanie bankow extram'u jak i carta. z tego co ja sie dowiedzialem w przypadku karta 128 kb ostatni bank jest przypisany na stale pod adresy a000-bfff, natomiast reszta sie mapuje od 8000-9fff wpisujac numer banku do d500... teraz jak to bedzie w praktyce, np: szybkie procedury rysujace, ktore odpowiednio waza i moga mi sie nie zmiescic jednoczesnie w ramie i wtedy wchodzi w gre szybkie przelaczanie bankow, no wlasnie tylko ile to trwa cykli  :?:

muza jak muza i tak ciagne wszystko rownolegle, poza tym potrzeba mi przynajmniej 5 kawalkow  ;) ...

13

przelaczanie bankow moze spowalniac co najwyzej emulator

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

14

Dyskusja o commando to chyba byla odnosnie portowania wersji cart na ram gdzie przy przelaczeniu banku carta (jak wspomniales przez wstawienie wartosci do d500) trwajacym tyle co wstawienie tej wartosci musisz w przypadku portowania na ram przepisac przy kazdym takim przelaczeniu zawartosc 4000..7FFF pod 8000..9FFF albo caly kod przelokowac. Jezeli piszesz program od nowa po swojemu to nie widze problemu, zeby wersja ladowana w calosci do ramu siedziala gdzie indziej niz wersja cartowa.

w carcie wartosc spod d500 masz zatrzaskiwana w jego wewnetrznych rejestrach (jakis uklad LS albo pal/gal) i podawana rownoczesnie z 12bitami adresu na wejscie eproma..
przelaczenie kosztuje Cie tyle czasu co wlasnie wstawienie tej wartosci do pamieci.

Panowie.. blagam powiedzcie jezeli opowiadam jakies herezje

15

Historia, czyli nowa gra o dwoch takich co ukradli dwa slonca, ale maja tylko jeden ksiezyc nadchodzi!:

skrinszot pliz :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.